Jak poszerzać kompetencje pracownika wewnątrz firmy?

Rynek pracy w ostatnich latach zmienia się bardzo dynamicznie. Pracownicy są coraz bardziej nastawieni na rozwój osobisty i zdobywanie nowych umiejętności, często nieobejmujących specyfiki ich pracy. Organizowanie szkoleń wewnętrznych to jedno z rozwiązań, by zapewnić im możliwość ciągłego rozwijania kompetencji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak poszerzać kompetencje pracownika wewnątrz firmy?

  • Coraz więcej firm ma świadomość, jak trudno znaleźć odpowiedniego pracownika.
  • Z tego powodu duży nacisk należy położyć nie tylko na odpowiednie zaplecze finansowe, ale również na to, aby był on usatysfakcjonowany z pracy.
  • Sposobem na zadowolenie na wysokim poziomie jest np. umożliwienie stałego samodoskonalenia i kształcenia się w różnych dziedzinach. Najpopularniejszą metodą są obecnie np. dofinansowania do nauki języków, a zwłaszcza lekcje angielskiego.

Pracodawca powinien rozważyć zapewnienie warsztatów, które podniosą kompetencje osób przez niego zatrudnionych. Większość firm wychodzi z założenia, że organizowanie szkoleń wewnętrznych nie jest warte starań i zachodu, dlatego też stawia na te zewnętrzne. W praktyce jednak mają one często formę nudnych wykładów, podczas których słuchaczom przedstawiane są najbardziej podstawowe informacje o dobrze im znanych działaniach.

Nieoczywiste plusy z wiedzy niemal oczywistej

Niewielu pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele różnorodnych korzyści może płynąć z organizacji szkoleń wewnętrznych. To bez wątpienia jeden z bardziej efektywnych sposobów wymiany wiedzy między pracownikami. Przekazywanie innym nawet podstawowych informacji z obszaru swojej specjalizacji może przynieść ogromne korzyści. Po serii takich spotkań, podczas których osoby z różnych działów uczą się od siebie nawzajem, bardziej doceniamy pracę innych, ale i sami wiele się dowiadujemy.

Maciej Brożonowicz (fot. materiały własne) Maciej Brożonowicz (fot. materiały własne)

Wiedza na temat SEO i SEM przekazana podczas szkolenia sprawiła, że działy copywritingu oraz PR tworzą merytoryczne artykuły. Dzięki zajęciom z kreatywnego pisania ci, którzy nie zajmują się tym na co dzień, przygotują ciekawy tekst, a nawet może zostaną zainspirowani do założenia autorskiego bloga! A to nie jedyne zalety. Przecież świadomość tego, jak działa np. marketing w wyszukiwarkach, nie przyda się tylko w życiu zawodowym. Sprawi również, że będziemy bardziej świadomymi użytkownikami internetu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.