PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak firmy produkujące gry komputerowe zdobywają pracowników

Szkolenie, staże, tzw. game jamy i penetracja rynku międzynarodowego to główne sposoby szukania talentów w gamedevie, branży projektowania gier. Są i jednak problemy, jak "kanibalizm" pracowników.

Jak firmy produkujące gry komputerowe zdobywają pracowników
Polska branża projektowania gier ma duży problem z pracownikami (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Maciej Łączny z Techlandu w rozmowie z PulsHR.pl podkreśla, że Polska już nie potrafi zapewnić rodzimym firmom potrzebnych ludzi.
  • Na porządku dziennym są transfery najbardziej utalentowanych z jednej firmy do drugiej.
  • Odpowiedzią jest szkolenie pracowników, intensywne pozyskiwanie talentów z innych branż, ale i próba przekonania zagranicznych developerów, że w Polsce można robić dobre gry. To ostatnie oznacza wejście w rywalizację z potężnymi studiami z całego świata.

Przy okazji kolejnej edycji katowickich mistrzostw świata w grach komputowych - Intel Extreme Masters - odbywały się fora i debaty poświęcone szeroko pojętej branży elektronicznej. PulsHR.pl przy tej okazji rozmawiał z Maciejem Łącznym, managerem w Techlandzie. Firma jest międzynarodowym developerem i wydawcą gier. Zatrudnia 260 osób. Do tytułów, które rozsławiły jej markę należą: seria Dying Light, czy Dead Island.

Zapytaliśmy Macieja Łącznego, co w jego ocenie jest największym sukcesem branży i polskich developerów oraz co stanowi największą przeszkodę w rozwoju w nadchodzących miesiącach i latach?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pracujący nad serią Dying Light manager podkreśla, że branża dotarła do ściany w pozyskiwaniu talentów w Polsce.

- Polska z 40 milionami mieszkańców - mówi nam Łączny - przestała mieć wystarczającą ilość talentów, by zaspokoić rosnące potrzeby branży. - Ten problem dotyka wszystkich. Na porządku dziennym są transfery najbardziej utalentowanych z jednej firmy do drugiej.

Czytaj też: Zwolnienia w Apple

"Kanibalizm"

Temat tego swoistego "kanibalizmu" nasz rozmówca poruszył w czasie III Ogólnopolskiego Kongresu Sportów Elektronicznych (OKSE). Wtórował mu w diagnozie Stan Just, pracujący dla spółki CDProject.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak firmy produkujące gry komputerowe zdobywają pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.