Jak dobrać szkolenia do potrzeb pracowników?

Firmy coraz częściej inwestują w szkolenia i rozwój pracowników. Ale co, kiedy pracownik wcale nie chce się rozwijać, a szkolenia uważa za stratę czasu albo za straszne zjawisko?  - Wtedy trzeba celnie trafić w potrzeby tego pracownika – wyjaśnia Anna Sarnacka-Smith, konsultant w firmie HR-owej Effectiveness, trener z doświadczeniem managerskim, autorka książki „Everest lidera”.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak dobrać szkolenia do potrzeb pracowników?

– Błędem będzie założenie, że na przykład każdy pracownik działu marketingu pełen ekscytacji będzie czekać na szkolenie z tak modnego dziś story-tellingu. A jeśli nawet będzie jednym z najbardziej zaangażowanych uczestników szkolenia, wcale nie oznacza, że w ogóle będzie chciał wykorzystać zdobytą wiedzę czy umiejętności w pracy. Dlaczego? Bo może to szkolenie było dla niego ciekawym przerywnikiem w codzienności zawodowej, ale niekoniecznie tym, czego potrzebuje, aby chcieć stawać się lepszym w tym, co robi. W takim przypadku szkolenie nie trafiło w jego czuły punkt – wyjaśnia ekspertka.

6 motywacji BAI (Behavioral Attitude Index)

Są bowiem osoby, dla których motywacją jest Wewnętrzny Spokój (ang. Inner Awareness). Definicją rozwoju będzie dla nich stawanie się lepszym człowiekiem, poszukiwanie sensu w życiu. Dla nich bardzo ważne jest życie w zgodzie z wartościami, które sobie cenią. Uznają za rozwojowe wszystko to, co rozwija ich także jako ludzi a nie tylko jako pracowników w danej branży, na danym stanowisku. Docenią szkolenia, dzięki którym będą lepiej siebie rozumieć, a co za tym idzie, pomoże im to trafniej rozpoznawać potrzeby współpracowników czy klientów.

Dla niektórych Solidarność (ang. Solidarity) jest wewnętrzną motywacją. Dla takich osób praca marzeń to taka, w której czują, że pomagają innym. Na co dzień bardzo chętnie dzielą się swoimi zasobami i talentami. Chcąc zapalić w nich ciekawość szkoleniem, należy bardzo precyzyjnie określić w komunikacji, jak zdobyte umiejętności, pomogą im wspierać tych z którymi i dla których pracują.

Są też tacy pracownicy, których motywuje możliwość wywierania Wpływu (ang. Power). Będą chcieli tak kierować swoim rozwojem, by wzmacniać swoją pozycję zawodową i władzę, która może za tym iść. Takie osoby chcą mieć niezależność i wyznaczać kierunki działania, być liderami w swoim obszarze. Dla nich idealne są te formy rozwoju, które pomagają wspinać się na kolejne szczeble w karierze.

Kolejną wewnętrzną motywacją jest Ekonomia (ang. Economic). Dla osób z jej wysokim poziomem najistotniejsze jest realizowanie celów, w tym finansowych. Te osoby myślą o swojej pracy przez pryzmat kolejnych, mierzalnych celów do zrealizowania. To jak zakres szkolenia pozwoli im osiągać cele, także finansowe, jest dla nich najbardziej istotne.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.