Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

Pierwsze wrażenie tworzy się w ciągu 9 do 30 sekund, ale w pamięci pozostaje na dłużej. Wygląd może pomagać w biznesie, ale może też bardzo zaszkodzić. Sprawdźcie, co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

22 paź 2014 6:20


Spotkanie biznesowe. W jednym kącie sali stoi mężczyzna ubrany w zieloną koszulę w kratkę i czarny garnitur. Jego krawat kończy się w połowie klatki piersiowej, a zbyt krótkie nogawki spodni odsłaniają szare skarpety i wsuwane czarne obuwie. Nawet jeśli menedżer jest świetny w tym co robi, nie zostanie odebrany pozytywnie przez innych. Właśnie ze względu na ubiór.

Obok stoi jego rozmówca w dobrze skrojonym ciemnogranatowym garniturze, gładkiej błękitnej koszuli i stonowanym krawacie, który sięga do paska. Do tego ma ubrane czarne sznurowane buty oraz czarne skarpetki. Ten menedżer wywrze zupełnie inne pierwsze wrażenie niż jego rozmówca. W końcu – jak mówi powiedzenie – jak cię widzą, tak cię piszą. Jest w tym sporo prawdy, zwłaszcza jeśli chodzi o biznes.

Ubiór to pierwsza rzecz, na którą druga osoba zwraca uwagę. Jak podkreśla Aneta Wabińska, doradca ds. wizerunku w biznesie, strój menedżera powinien był autorytarny. Lider nie może wyglądać jak chłopak z podwórka. Ważna jest mowa kolorów, ale nie tylko.

Czytaj też: Dobre maniery pracowników wpływają na wizerunek firmy

– Wielu menedżerów ubiera stroje uszyte z gorszej jakości tkaniny, które są mniej kosztowne. Nie robi to dobrego wrażenia, szczególnie podczas poważnych rozmów biznesowych – komentuje Wabińska.

Z kolei Joanna Malinowska-Parzydło, prezes Personal Brand Institute, autorka bloga „Jesteś marką”, zwraca uwagę, że wygląd zewnętrzny to nie tylko ubiór, ale też ciało, które jej zdaniem jest wizytówką człowieka i nośnikiem danym na całe życie. Powinno być odpowiednio zadbane i zdrowe.

Czytaj też: Dress code w upalne dni wykańcza menedżerów?

– Wygląd zewnętrzny komunikuje wiele kwestii, które mogły umknąć uwadze posiadacza, przykładowo obgryzione paznokcie sygnalizują, że nasz zarządzający kiepsko radzi sobie z emocjami – tłumaczy Malinowska-Parzydło.

Mowa ciała

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz i bardzo szybko – od 9 do 30 sekund. Nie zależy ono jedynie od stroju. – Na to, jak odbierają nas inni, w 55 proc. wpływa mowa ciała, to, jak chodzimy, jak gestykulujemy, kiedy mówimy, jak podajemy rękę – mówi Dorota Stasikowska-Woźniak, dyrektorka Dress For Success.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.