PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak być dobrym liderem? Zamiast obrażać się na pracowników trzeba ich słuchać

• Prawdziwy przywódca nie kontroluje pracowników na każdym kroku.
• Dobry lider jest pewny siebie, ale także pokorny.
• Szef nie skupia się wyłącznie na wydawaniu poleceń.
• Lider powinien uważnie wysłuchać pracowników i być gotowym na podjęcie odpowiednich działań.

  • Autor:AT
  • 12 maj 2016 10:26
Jak być dobrym liderem? Zamiast obrażać się na pracowników trzeba ich słuchać
Szefowie dzielą się na tych, którzy zarządzają z przesadną dbałością o szczegóły i tych, którzy skupiają się na wyszukiwaniu talentów i aktywowaniu potencjału drzemiącego w każdym pracowniku. (fot.mat.pras.)
REKLAMA

Jak pracodawcy mogą uniknąć negatywnych komentarzy na swój temat? Według GoWork.pl, wystarczy odpowiednia komunikacja. Zamiast obrażać się na pracowników za to, że nie zgadzają się z każdą decyzją, lider powinien zacząć słuchać tego, co mają do powiedzenia i zadawać odpowiednie pytania. Opanowanie tej sztuki stanowi esencję sprawnego zarządzania. O co pytać?

Jakim typem lidera jestem?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Członkowie zespołu podążają za pewnymi siebie, sprawnymi przywódcami. Za tymi skupionymi na własnym sukcesie – niekoniecznie. Prawdziwy przywódca nie kontroluje pracowników na każdym kroku, nie ogranicza ich kreatywności. Jego zadanie polega na inspirowaniu podwładnych, by jak najlepiej wykorzystywali swoje umiejętności i przyczyniali się do realizacji wizji firmy – twierdzi Michał Środa z GoWork.pl.

Czy wiesz jaki potencjał w tobie widzę?

Szefowie dzielą się na tych, którzy zarządzają z przesadną dbałością o szczegóły i tych, którzy skupiają się na wyszukiwaniu talentów i aktywowaniu potencjału drzemiącego w każdym pracowniku.

Czytaj też: 3 rzeczy, których dobry lider nigdy nie powie

– Lider rozmawia z podwładnym, próbuje wychwycić jego mocne strony i wspólnie ustalają, jakie korzyści może on przynieść firmie oraz jak dodatkowo wzmocnić te cechy, jakie szkolenia pozwolą na rozwój talentu – mówi Michał Środa.

Co o tym myślisz?

Dobry lider jest pewny siebie, ale także pokorny.

- Jest świadomy tego, że nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania, a to z kolei oznacza, że przed podjęciem ostatecznej decyzji sięga po opinię swojego zespołu. Im więcej pomysłów i porad uzyska od pracowników, tym lepiej dla ogólnej idei – wyjaśnia Środa.

Prawdziwy lider pyta czego inni oczekują od jego kierownictwa (fot.fotolia)
Prawdziwy lider pyta czego inni oczekują od jego kierownictwa (fot.fotolia)
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak być dobrym liderem? Zamiast obrażać się na pracowników trzeba ich słuchać

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.