PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Jak budować dobre relacje w zespole: Franczyza a team building

Dobrze, jeżeli pracownicy potrafią się ze sobą efektywnie porozumiewać i w ten sposób wypracowywać najlepszy sposób działania dla firmy. Takie relacje najczęściej trzeba jednak wypracować. Inaczej wygląda team building w małej firmie, inaczej w korporacji, ale przed największym wyzwaniem stoją firmy oparte na franczyzie, gdzie większość pracowników nawet się nie zna. Nawet w tym ostatnim przypadku, można i warto stworzyć zgrany zespół.

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 31 mar 2018 11:48
Jak budować dobre relacje w zespole: Franczyza a team building
Firmy nie mogą odnieść sukcesu bez pracowników pracujących razem. Fot. mat. prasowe
REKLAMA
  • Nie ma czegoś takiego jak zła praca zespołowa. Zły jest natomiast brak pracy zespołowej, który zasadniczo kojarzymy z brakiem kooperatywności, niezdrową rywalizacją i niską produktywnością.
  • Partnerzy starający się zarządzać lub rozwijać wielopodmiotową organizację franczyzową, często zmagają się z problemami.
  • Stworzenie silnego zespołu, który współpracowałyby ze sobą, nie jest łatwe ze względu na rozbitą strukturę – poszczególne placówki w dużej mierze są od siebie niezależne, znajdują się na terenach wielu miast, i choć wspólny cel i ukierunkowane działanie jest konieczne, wypracowanie wspólnego mechanizmu nie jest prostym zadaniem.

 

Wydajność organizacyjna zależy od pracy zespołowej, czyli połączenia wysiłków co najmniej dwóch lub więcej osób, ich zaangażowania i skuteczności. Idealna jest oczywiście sytuacja, w której wszyscy pracownicy świetnie się ze sobą dogadują, ale to może być czasem bardzo utrudnione.

– Firmy nie mogą odnieść sukcesu bez pracowników pracujących razem. Prawdziwa współpraca i praca zespołowa są niemożliwe, jeśli działania wymagające pełnego zaangażowania są wykonywane w pośpiechu, bez odpowiedniego porozumienia – podkreśla Wojciech Tulwin, dyrektor ds. marketingu i PR w firmie Recman.

W firmach działających w oparciu o model franczyzowy, większość pracowników, nawet nie ma ze sobą kontaktu. W tym wypadku team building też jest jednak ważny – nawet w rozproszonej organizacji, pracownicy muszą czuć się zespołem.

Wiadomo, że zgrany zespół poprawia produktywność. Pracownicy, którzy wypracowali już między sobą określony model działania, są w stanie wykonać wysokiej jakości pracę w ograniczonym czasie. W konkurencyjnym środowisku sama wydajność jednak nie wystarczy. Aby organizacja mogła przetrwać, potrzebuje pracowników, którzy potrafią myśleć nieszablonowo – procedury zawodzą, a ludzkiej kreatywności nie jest w stanie zastąpić żaden algorytm. Silny zespół jest więc najlepszą receptą na kryzys.

Co ma wspólnego team building z kreatywnością? To jak bardzo są ze sobą powiązane, najlepiej obrazuje przykład burzy mózgów. Spotkania, mające na celu wydobycie z poszczególnych członków zespołu jak najwięcej pomysłów poprzez wzajemne stymulowanie potencjału i umiejętności, jest najlepszym dowodem na to, ile znaczy dobra  komunikacja pomiędzy pracownikami i jak wiele korzyści może przynieść.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak budować dobre relacje w zespole: Franczyza a team building

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.