PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jadwiga Emilewicz: Na rynku amerykańskim działa dzisiaj ok. 60 polskich firm

Na rynku amerykańskim działa ok. 60 polskich firm. Odnotowujemy rosnącą wymianę handlową - powiedziała minister przedsiębiorczości i rozwoju Jadwiga Emilewicz. W jej dalszym rozwoju ma pomóc powołana właśnie Polska Izba Handlowa w Waszyngtonie.

  • Autor:PAP/JS
  • 4 kwi 2018 16:18
Jadwiga Emilewicz: Na rynku amerykańskim działa dzisiaj ok. 60 polskich firm
Emilewicz przypomniała, że wzmocnienie relacji gospodarczych między Polską a USA jest jednym z celów zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (fot. twitter)
REKLAMA
  • Zadaniem powołanej w środę (4 kwietnia) Polskiej Izby Handlowej w USA z siedzibą w Waszyngtonie ma być promowanie i umacnianie współpracy gospodarczej między Polską a Stanami Zjednoczonymi.
  • Emilewicz przypomniała, że wzmocnienie relacji gospodarczych między Polską a USA jest jednym z celów zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.
  • Jak podkreśliła, polskie firmy mają potencjał. "Informatycy, programiści, zdolności algorytmiczne są tymi, które napędzają transformację w stronę przemysłu 4.0".

"Ubiegły rok był szczytowym, dobrym momentem w relacjach biznesowych polsko-amerykańskich. Wzrost naszej wymiany handlowej osiągnął rekordowy poziom 13 mld dol., to jest 22 proc. więcej niż w roku poprzednim 2016." - powiedziała na konferencji prasowej minister Emilewicz. Dodała, że na rynku amerykańskim działa dziś ok. 60 polskich przedsiębiorstw.

Jak wyjaśniła szefowa MPiT, chodzi nie tylko o "dużych graczy z pierwszej ligi", ale także małych i średnich, którzy "coraz częściej rozglądają się poza polski rynek".

Dodała jednak, że biorąc pod uwagę potencjał polskich firm, to "zdecydowanie za mało", bo w CEIDG zarejestrowanych jest ponad 2 mln podmiotów. "Część z nich przynajmniej za sprawą obecności i dobrej aktywności polsko-amerykańskiej Izby Handlowej w Stanach Zjednoczonych będzie zainteresowana wejściem na tamten rynek" - zaznaczyła.

Emilewicz przypomniała, że wzmocnienie relacji gospodarczych między Polską a USA jest jednym z celów zapisanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. "Ten rok w realizacji tej strategii ma jeden szczególny wymiar - premier Morawiecki zobowiązał nas w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii, żeby to był rok promocji mody na eksport. Chcemy tę modę wzmacniać i chcemy ułatwiać, aby te procesy były dla polskich przedsiębiorców nie tylko możliwe, ale też łatwe" - zapowiedziała.

Jak podkreśliła, polskie firmy mają potencjał. "Informatycy, programiści, zdolności algorytmiczne są tymi, które napędzają transformację w stronę przemysłu 4.0. A zatem jest to też ten potencjał, który mam nadzieję za sprawą polskiej Izby Handlowej będziemy mogli promować, dobrze pokazywać" - zaznaczyła.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jadwiga Emilewicz: Na rynku amerykańskim działa dzisiaj ok. 60 polskich firm

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.