Internet: Polskie firmy nie wykorzystują w pełni potencjału świata cyfrowego

Około 30 proc. małych firm nie ma strony internetowej, blisko 60 proc. firm nie korzysta z mediów społecznościowych, a swoje usługi w internecie sprzedaje tylko co czwarty przedsiębiorca – mówi Piotr Markowski, dyrektor Pionu B2B T-Mobile.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Internet: Polskie firmy nie wykorzystują w pełni potencjału świata cyfrowego

  • Przedsiębiorcy w Polsce nadal nie wykorzystują w pełni potencjału świata cyfrowego.
  • Ich obecność w mediach społecznościowych, posiadane strony www czy wykorzystanie e-commerce zostawia jeszcze pole do rozwoju.
  • Jak twierdzą eksperci, właściciele małych i średnich firm w Polsce mają coraz większy dostęp do narzędzi, dzięki którym rozwój digitalizacji jest możliwy.

Przejście z technologii analogowej na rzecz cyfryzacji dla wielu prywatnych przedsiębiorców stanowi sporą trudność. Problem szczególnie dotyczy małych i średnich firm, które nie czują się pewnie, poruszając się w zdigitalizowanym świecie.

Z internetem na bakier

Według danych Komisji Europejskiej, Polska zajmuje obecnie 23. miejsce w europejskim rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego – DESI (ang. Digital Economy and Society Index). Dzięki ogromnej dynamice procesu digitalizacji w Polsce, coraz częściej jesteśmy postrzegani jako liderzy cyfryzacji w Europie. Ta jednak wciąż stanowi wyzwanie dla przedsiębiorców, zwłaszcza w kontekście korzystania z usług e-handlu czy komunikacji z odbiorcami poprzez kanały społecznościowe.

- Polska ma dużo przestrzeni do wzrostu jeżeli chodzi o wykorzystanie zalet cyfryzacji w B2B, szczególnie w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw – mówi Andreas Maierhofer, prezes T-Mobile Polska.

Jak wynika z badań, blisko 55 proc. Polaków decyduje się na zakupy w internecie, a wynik ten z każdym rokiem rośnie. Zdaniem ekspertów otwiera to zupełnie nowe możliwości dla przedsiębiorców.

- Około 30 proc. małych firm nie ma strony internetowej, blisko 60 proc. firm nie korzysta z mediów społecznościowych, a swoje usługi w internecie sprzedaje tylko co czwarty przedsiębiorca. To pokazuje, że istnieje bardzo duża szansa, zarówno dla operatorów telekomunikacyjnych, jak i przede wszystkim dla przedsiębiorców, żeby skutecznie działać w tym obszarze i rozwijać swój biznes, korzystając z nowych technologii – wyjaśnia Piotr Markowski, Dyrektor Pionu B2B T-Mobile.

Klienci poszukują innowacji

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.