PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Inteligentne boty zastępują żywych konsultantów

Już co trzecia firma oferująca usługi w internecie ma boty, które potrafią odpowiadać na proste pytania. Amerykańska firma analityczno-badacza Gartner szacuje, że do 2021 r. wykorzystanie sztucznej inteligencji w systemach obsługi klienta wzrośnie pięciokrotnie.

Inteligentne boty zastępują żywych konsultantów
Nowe technologie śmiało wkroczyły do działów obsługi klienta (fot.shutterstock)
REKLAMA
  • Już niedługo niemal każdą potrzebę klienta zaspokoją wirtualni asystenci i cyfrowe chatboty.
  • Największym wyzwaniem pozostaje ochrona danych i prywatności.

- Nie ma wątpliwości, że nowe technologie zmieniają sposób obsługi klienta i ten trend będzie się tylko pogłębiał - podkreśla Karolina Rut, specjalista do spraw komunikacji programistycznej firmy Sparkbit. - Według danych prezentowanych przez firmę analityczno-doradczą Gartner do 2021 roku ponad 85 proc. relacji klient-firma odbywać się będzie za pośrednictwem maszyn i sztucznej inteligencji. Do 2021 pięciokrotnie wzrośnie wykorzystanie sztucznej inteligencji w systemach obsługi klienta. 

Obecnie co trzecia firma, która oferuje usługi w internecie ma boty mogące odpowiadać na nieskomplikowane pytania i rozwiązywać proste problemy. Dzięki nim czas obsługi skraca się nawet pięciokrotnie.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Na przykład China Merchants Bank używa bota do obsługi 1,5-2 mln pytań dziennie. Tam sztuczna inteligencja zastępuje 7 tys. pracowników. Grupa kasyn Caesars oferuje z kolei wirtualnego concierge’a, który automatycznie odpowiada na pytania gości. W ten sposób liczba połączeń z hotelowym biurem obsługi zmniejszyła się o 30 proc.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja w branży fintech jest zagrożeniem?

- Z pewnością zawód doradcy klienta nie przestanie być potrzebny, ale na pewno zmieni się jego charakter. Nie ma wątpliwości, że wszystkie zadania, które są żmudne i powtarzalne, zostaną przejęte przez sztuczną inteligencję, zaś pracownicy działów obsługi klienta będą wykonywali prace bardziej merytoryczne czy kreatywne - ocenia Rut.

Holenderskie linie lotnicze KLM wprowadziły system sugerowania odpowiedzi na pytania klientów. Pracownik może je modyfikować lub po prostu zatwierdzić. W ciągu roku KLM podwoił w ten sposób liczbę obsługiwanych pytań klientów - do 120 tys. tygodniowo. Jeden z australijskich banków testuje samodzielnego wirtualnego asystenta, którego zadaniem jest przysłuchiwanie się rozmowom pracowników banku na temat pożyczek. Jeśli pracownik banku popełni błąd, bot włącza się w prowadzoną rozmowę.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Inteligentne boty zastępują żywych konsultantów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jerzy Michalak - kandydat na prezydenta Wrocławia 2018-07-26 14:49:38

    Ten temat jest ważny, ale korzystając z okzaji, chciałem spytać o jeszcze jedną rzecz. Myślicie, że Wrocław jest miastem przyjaznym dla kobiet z dziećmi?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.