Sprzedaż detaliczna staje się coraz ważniejsza w działalności Instagrama. Szef spółki Adam Mosseri zaprezentował długoterminową wizję portalu, zakładającą zwiększenie sprzedaży bezpośrednio w aplikacji - podał 25 czerwca dziennik "Financial Times" (FT).

- Kluczem do nowej strategii platformy społecznościowej maja być "influencerzy", czyli osoby docierające z przekazem i komunikacją do dużych grup odbiorców.
- We wrześniu serwis The Verge informował, że Instagram prowadzi prace nad samodzielną aplikację zakupową, co potwierdza słowa Adama Mosseriego.
- Projekt przedstawiony przez szefa platformy sprawi, że spółka wejdzie w obszar zajmowany przez dużych sprzedawców detalicznych.
Mosseri chce połączyć kupujących, sprzedawców i dużą grupę działających na Instagramie "influencerów", by umożliwić miliardowi użytkowników aplikacji kupowanie produktów bezpośrednio w jej oknie. Zakupy na portalu będą możliwe dzięki wprowadzeniu nowych funkcji, jak możliwość przypisania do konta karty kredytowej lub debetowej i dokonywania płatności bez wychodzenia z aplikacji oraz przechowywania wybranych produktów w koszyku
Szef portalu, który w listopadzie 2018 r. przeszedł do Instagrama z Facebooka podkreślił w wywiadzie, że rozwiązania te będą wymagały wdrożenia odpowiedniej infrastruktury. Instagram będzie musiał współpracować z dostawcami usług płatności w każdym kraju, w którym działa aplikacja, a także zadbać o ochronę kupujących oraz integrację systemu zarządzania - zaznaczył Mosseri i zapowiedział, że realizacja projektu może potrwać "od 5 do 10 lat".
We wrześniu serwis The Verge informował, że Instagram prowadzi prace nad samodzielną aplikację zakupową, która może nosić nazwę IG Shopping i pozwalać na przeglądanie i zakup produktów prezentowanych na kontach sklepów i producentów. Pod koniec 2016 r. rozpoczęto testy zakupów na platformie. Firmy mogą oznaczać wpisy ze swoimi produktami, co pozwala użytkownikom na zakupy przy pomocy zdjęcia. Platforma uruchomiła dotąd również testy funkcji umożliwiającej zakup produktów prezentowanych w relacjach (Instagram stories).
Czytaj też: Facebook zatrudnił lobbystę bankowego przed debiutem własnej kryptowaluty

KOMENTARZE (0)