PARTNER PORTALU partner portalu

Instagram postawi na sprzedaż detaliczną. Portal gra na influencerów

Sprzedaż detaliczna staje się coraz ważniejsza w działalności Instagrama. Szef spółki Adam Mosseri zaprezentował długoterminową wizję portalu, zakładającą zwiększenie sprzedaży bezpośrednio w aplikacji - podał 25 czerwca dziennik "Financial Times" (FT).
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Instagram postawi na sprzedaż detaliczną. Portal gra na influencerów

  • Kluczem do nowej strategii platformy społecznościowej maja być "influencerzy", czyli osoby docierające z przekazem i komunikacją do dużych grup odbiorców.
  • We wrześniu serwis The Verge informował, że Instagram prowadzi prace nad samodzielną aplikację zakupową, co potwierdza słowa Adama Mosseriego.
  • Projekt przedstawiony przez szefa platformy sprawi, że spółka wejdzie w obszar zajmowany przez dużych sprzedawców detalicznych.

Mosseri chce połączyć kupujących, sprzedawców i dużą grupę działających na Instagramie "influencerów", by umożliwić miliardowi użytkowników aplikacji kupowanie produktów bezpośrednio w jej oknie. Zakupy na portalu będą możliwe dzięki wprowadzeniu nowych funkcji, jak możliwość przypisania do konta karty kredytowej lub debetowej i dokonywania płatności bez wychodzenia z aplikacji oraz przechowywania wybranych produktów w koszyku

Szef portalu, który w listopadzie 2018 r. przeszedł do Instagrama z Facebooka podkreślił w wywiadzie, że rozwiązania te będą wymagały wdrożenia odpowiedniej infrastruktury. Instagram będzie musiał współpracować z dostawcami usług płatności w każdym kraju, w którym działa aplikacja, a także zadbać o ochronę kupujących oraz integrację systemu zarządzania - zaznaczył Mosseri i zapowiedział, że realizacja projektu może potrwać "od 5 do 10 lat".

We wrześniu serwis The Verge informował, że Instagram prowadzi prace nad samodzielną aplikację zakupową, która może nosić nazwę IG Shopping i pozwalać na przeglądanie i zakup produktów prezentowanych na kontach sklepów i producentów. Pod koniec 2016 r. rozpoczęto testy zakupów na platformie. Firmy mogą oznaczać wpisy ze swoimi produktami, co pozwala użytkownikom na zakupy przy pomocy zdjęcia. Platforma uruchomiła dotąd również testy funkcji umożliwiającej zakup produktów prezentowanych w relacjach (Instagram stories).

Czytaj też: Facebook zatrudnił lobbystę bankowego przed debiutem własnej kryptowaluty

W marcu Instagram poinformował, że 20 amerykańskich marek odzieżowych, a także "influenserzy" i twórcy współpracujący z tymi markami, będą mogli sprzedawać produkty bezpośrednio na platformie dzięki partnerstwu z PayPal. Spółka zaczęła również inwestować w lepszy transfer informacji B2C (business to consumer).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.