InPost wprowadza chatbota. Sztuczna inteligencja coraz popularniejsza

Chatbot o imieniu "Paczucha" stał się nowym członkiem załogi firmy InPost. Program oparty o środowisko Messengera informuje o statusie przesyłki i najbliższym paczkomacie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

InPost wprowadza chatbota. Sztuczna inteligencja coraz popularniejsza

PODZIEL SIĘ


Autor: MN

6 gru 2017 19:36


• Sztuczna inteligencja pomoże klientom w zamawianiu przesyłek za pośrednictwem InPost.

• Firma w okresie przedświątecznym zwiększyła również zatrudnienie. 

• Chatboty to rozwiązanie coraz chętniej wykorzystywane również w procesie w rekrutacji. 

InPost stawia na sztuczną inteligencję i opracował samouczącego się czatbota. Chatbot „Paczucha” specjalizuje się w weryfikacji statusu paczek, lokalizacji maszyn oraz punktów POP.

- Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. Dodaje, że choć zdarza się, iż takie otwarte podejście do komunikacji z klientami prowadzi do nieporozumień – choćby zarzutów, że InPost kasuje komentarze, które w rzeczywistości są przenoszone do rozmów prywatnych – to grupa nie zamierza zmieniać swojego podejścia w tym zakresie.

Chatbot wprowadzany jest w gorącym okresie przedświątecznym. Również w związku ze zbliżającymi się świętami InPost zwiększył zatrudnienie. - Przygotowując się do szczytu świątecznego powiększyliśmy liczbę skrzynek paczkomatowych do 250 tys. ze 130 tys. rok temu. Zatrudniliśmy 3000 dodatkowych pracowników i 1700 dodatkowych samochodów kurierskich - mówi Rafał Brzoska. 

Czytaj też: Technologia w HR do konieczność. Również z perspektywy kandydata do pracy

Dodajmy, że chatboty stają się także popularnym rozwiązaniem w procesie rekrutacji. Takie narzędzie wprowadziła choćby firma Emplocity.pl, która opracowała sztuczną inteligencję na bazie Messengera, pomagającą w rekrutowaniu kandydatów. 

 - Schemat działania naszego serwisu jest bardzo prosty. Kandydat po wejściu na platformę odpowiada na kilka pytań czatbota. Resztę czynności przenosimy na maszynę. Nasze narzędzie przeszukuje setki tysięcy ogłoszeń w sieci i znajduje najciekawsze oferty dla kandydata. Następnie rozmawia z pracodawcami za szukającego pracy i kiedy firma jest nim zainteresowana, wraca do niego z zaproszeniem do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym - tłumaczy działanie aplikacji Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.