PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

ING Bank Śląski, PZU i Orange. Oni najlepiej dbają o obsługę klienta

Z powitaniem, komfortem obsługi oraz zakończeniem spotkania większość doradców nie ma problemu. Inaczej wygląda sprawa w przypadku samej rozmowy z klientem.

  • Autor:jk
  • 17 lut 2016 13:36
ING Bank Śląski, PZU i Orange. Oni najlepiej dbają o obsługę klienta
Jeśli chodzi o obsługę klienta w bankach, to pierwsze miejsce zajął ING Bank Śląski. (Fot. Facebook/ING Bank Śląski)
REKLAMA

W 2015 roku eksperci portalu MojeBankowanie.pl odwiedzili prawie 1500 placówek bankowych, ubezpieczeniowych oraz telefonii komórkowej, by sprawdzić jakość obsługi klienta. Średni wynik ogółem dla 33 badanych firm wynosi 73 proc. Zdecydowanie najlepiej wypadają banki (79 proc.), zaraz za nimi operatorzy telefonii komórkowej (76 proc.), zaś najgorzej firmy ubezpieczeniowe (60 proc.).

Jeśli chodzi o obsługę klienta w bankach, to pierwsze miejsce zajął ING Bank Śląski. Na drugiej pozycji uplasował się Bank Millennium, a na trzeciej – mBank. Najlepsza trójka w branży ubezpieczeniowej to: PZU, Ergo Hestia i Allianz Polska. Z kolei liderem w telefonii jest Orange.

Pierwsze wrażenie i powitanie

Z pierwszym dobrym wrażeniem, czystością w biurze oraz strojem firmowym nie mają większych problemów banki i telekomy. Z kolei w branży ubezpieczeniowej porządek panował tylko w co drugiej palcówce (52 proc.), a aż 72 proc. agentów obsługiwało klientów w jeansach, t-shircie, klapkach czy obuwiu sportowym.

Czytaj też: Ile zarabia się w obsłudze klienta?

Najdłużej na obsługę czeka się w placówkach telefonii komórkowej. 42 proc. wizyt rozpoczęło się ponad pięciominutowym oczekiwaniem. Odwrotnie było w przypadku banków – w 40 proc. oddziałów nie było kolejki. Z kolei na 40 proc. agentów ubezpieczeniowych autorzy badania czekali niespełna minutę.

Rozmowa z doradcą

Jak wynika z badania, 86 proc. pracowników przywitało klientów i zapytało o cel wizyty. Z imienia i nazwiska przedstawia się jednak niewielu doradców, tak dzieje się np. w Banku Millennium.

Wiele placówek (zwłaszcza bankowych) wprowadza tzw. zarządzanie kolejką – pracownik informuje klienta o czasie oczekiwania i wręcza materiały informacyjne. Natomiast w dużych oddziałach spotyka się system kolejkowy – klient wybiera temat spotkania i pobiera numerek.

Czytaj też: Aplikacje mobilne, media społecznościowe i czat. Obsługa klienta się zmienia

Jak pokazuje badanie, największy komfort obsługi odczuwalny jest w bankach, które oferują nie tylko miejsca siedzące podczas oczekiwania, ale również specjalny pokój spotkań lub oddzielne stanowisko rozmowy zapewniające poufność.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: ING Bank Śląski, PZU i Orange. Oni najlepiej dbają o obsługę klienta

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.