PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Informacja zwrotna jest królem, choć prowadzi i do problemów

Dwie trzecie Polaków dostaje w pracy informację zwrotna od szefa, 4 na 10 nie radzi sobie, gdy sygnały od przełożonego nie są wyłącznie pozytywne.

  • Gabriel Paździor
    GP
  • 6 sie 2019 14:08
Informacja zwrotna jest królem, choć prowadzi i do problemów
Ponad połowa polskich pracowników (51 proc.) twierdzi, że informacje zwrotne pozwalają w pełni zrozumieć, jaki cel stawia przed nimi przełożony (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • Jak dowiadujemy się z nowego badania Workmonitor dla Randstad, 2 na 3 polskich pracowników dostaje w pracy informacje zwrotne od szefa. Dla ponad połowy badanych jest to podstawa, aby zrozumieć, czego się od nich oczekuje.
  • Bez feedbacku ani rusz także w drugą stronę - aby komunikacja w firmie działała prawidłowo, pracownicy również powinni mieć szansę prowadzić z przełożonym dialog.
  • Okazuje się jednak, że pod tym względem w polskich firmach jest całkiem dobrze. Natomiast lekcją, którą muszą odrobić pracodawcy, jest oswajanie polskich pracowników z informacjami zwrotnymi i pokazywanie, jak umiejętnie z nich korzystać.

Regularnie niemal dwie trzecie Polaków otrzymuje oceny od swoich pracodawców. 27 proc. respondentów spotyka się z przełożonym na corocznym podsumowaniu pracy, 22 proc. takie spotkania ma co kwartał, a co piąty ankietowany w ogóle nie ma szansy podsumować z szefem swoich zawodowych postępów i omówić kwestii, które wymagają większego zaangażowania. 18 proc. polskich pracowników jest poddawana ocenie pracodawcy co miesiąc, 9 proc. - co pół roku, a 4 proc. - co tydzień. Oznacza to, że 58 na 100 uczestników badania z informacją zwrotną od przełożonego spotyka się raczej incydentalnie, rzadziej niż raz w miesiącu.

- Tymczasem znaczenie bieżącej, częstej oceny postępów w pracy zatrudnieni docenią szczególnie, bo pozwala im od razu zastosować sugestie i rady w praktyce, osiągać lepsze wyniki i uniknąć tych samych błędów – podkreśla Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska. Jak dodaje ekspertka, taka bieżąca komunikacja to nie tylko przestrzeń doceniania pracowników i budowania ich zaangażowania, ale też element wspierający ustawiczny rozwój zespołu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Informacja zwrotna jest królem, choć prowadzi i do problemów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA