PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Ignorując głos pracowników blokujesz rozwój firmy

Szefowie z różnych względów unikają otwartego dialogu z zespołem. Tymczasem fakt wsłuchiwania się w opinie pracowników przekłada się na wzrost ich zaangażowania w pracy, a tym samym na podniesienie efektywności całej firmy.

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 30 sty 2018 9:50
Ignorując głos pracowników blokujesz rozwój firmy
Wprowadzenie alternatywnej kultury słuchania pracowników jest nadzwyczaj proste (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Zgodnie z zasadą „żaden z nas nie wie tyle, ile wiemy wszyscy razem” korzystanie z wiedzy pracowników pozwala ulepszać miejsce pracy, zmniejszać rotację i budować markę pracodawcy.
  • Według badań Emplo z 2017 roku zgadzają się z tym sami zatrudnieni. Aż 71 proc. z nich uważa, że firma nie odniesie sukcesu biznesowego bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami.
  • Wprowadzenie alternatywnej kultury słuchania pracowników jest nadzwyczaj proste.

 - Pracownik modelowo spędza 40 godzin tygodniowo na swoim stanowisku. Jest blisko tętna branży, czuje specyfikę klientów oraz partnerów, rozumie procesy jakie zachodzą wewnątrz organizacji. On najlepiej wie, jakie działania go angażują i motywują do pracy, co ułatwia mu wykonywanie zadań i podnosi poziom satysfakcji. Pracownicy są zatem „Specjalistami ds. Swojej Firmy”. Posiadają cenne informacje na temat tego, jakie aspekty wpływają na pracę w zespołach, a także na ogólne działanie przedsiębiorstwa. Jest to ogromny zasób wiedzy, z którego warto korzystać i czerpać inspiracje. Organizacje jednak rzadko sięgają do tak cennego zasobu – wyjaśnia Joanna Tymczyj, ekspert zarządzania doświadczeniem pracownika iniJOB.com.

Czytaj też: E-commerce napędza zatrudnienie na rynku nieruchomości w Polsce

Otwarci na dialog pracownicy w starciu z przełożonymi zatraconymi w korporacyjnym wirze bardzo często ulegają wyuczonej bezradności. Szybko dochodzą do wniosku, że postawa inicjatora zmian w firmie nie służy budowaniu kariery. Dlatego w większości organizacji pracowniczy głos zamiera, a dominuje hierarchiczny styl zarządzania głuchy na realne potrzeby zespołu. Niestety w Polsce wciąż zwycięża kultura zarządzania kształtująca menedżerów budujących organizacyjne silosy zamiast systemów naczyń połączonych.

Wprowadzenie alternatywnej kultury słuchania pracowników jest nadzwyczaj proste. Warto jest wprowadzić zmiany w kilku aspektach:

* Prowadź dialog, a nie debatę: Twórzcie kulturę organizacji opartą na otwartej komunikacji. Zdarza się, że pracownicy są mało zaangażowani w omawianie kluczowych kwestii lub nie chcą zabierać głosu w obawie przed krytyką. Zachęcaj ich do wyrażania opinii i pytaj o ich zdanie. Jednocześnie musisz być otwarty na zgłaszane uwagi i propozycje oraz odpowiednio na nie reagować.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ignorując głos pracowników blokujesz rozwój firmy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.