PARTNER PORTALU partner portalu

Huawei na wojennej ścieżce. Lider opisuje "tryb bitewny" firmy

Założyciel i dyrektor generalny chińskiego koncernu technologicznego Huawei Ren Zhengfei w wewnętrznej notatce określił zmiany, jakie zajdą w ramach przechodzenia firmy w "tryb bitewny", który ma jej pomóc przetrwać amerykańską ofensywę - podała 20 sierpnia agencja Reutera.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Huawei na wojennej ścieżce. Lider opisuje "tryb bitewny" firmy

  • Notatka zakłada, że Huawei będzie reorganizować swoje struktury i usuwać zbędne stanowiska.
  • Agencja prasowa przypomniała, że chińska firma jest kluczowym elementem przedłużającej się wojny handlowej między USA i ChRL.
  • Założyciel koncernu przyznał w czerwcu, że wpływ ograniczeń handlowych był większy, niż pierwotnie przewidywano, a przychody firmy mogą uleć stagnacji na najbliższe dwa lata.

Według wytycznych chińska firma ma jeszcze w 2019 r. zlikwidować zbędne stanowiska i zdegradować nieskutecznych menedżerów, a także zwiększyć wydatki na produkcje sprzętu, by zapewnić ciągłość dostaw. Restrukturyzacja ma zniwelować wpływ ograniczeń handlowych, jakie na koncern nałożyła administracja prezydenta USA Donalda Trumpa.

Jak wskazał Reuters, datowana na poniedziałek notatka Rena przeładowana jest wojskowymi metaforami. 74-letni były oficer chińskiej armii prosi w niej pracowników o wytężone wysiłki w czasie, gdy firma zmaga się z "sytuacją życia lub śmierci".

- Jeśli nie umiesz wykonać swojej pracy - ustąp pola, by przetoczył się nasz czołg. Jeśli chcesz zaś iść na plac boju - przywiąż do czołgu swą linę i pociągnij go jeszcze mocniej. Wszyscy potrzebują takiej determinacji! - motywował założyciel koncernu.

Agencja prasowa przypomniała, że chińska firma jest kluczowym elementem przedłużającej się wojny handlowej między USA i ChRL. Mimo sankcji, jakie w maju nałożył na Huaweia Waszyngton, przedsiębiorstwo odnotowało 23-proc. wzrost przychodów w pierwszej połowie roku fiskalnego - głównie przez mocną sprzedaż smartfonów na lokalnym rynku.

Czytaj też: Radosław Kędzia wiceprezesem Huawei w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

- W pierwszej połowie roku nasze wyniki wypadły dobrze, najprawdopodobniej przez sympatie i terminowe wpłaty naszych chińskich klientów. Duży wolumen sprawił, że przepływ pieniężny wyglądał dobrze, lecz nie reprezentuje to prawdziwej sytuacji - zaznaczył w notatce Ren. Wskazał, że firma musi wydać pieniądze na inwestycje strategiczne i rozwiązać problemu z ciągłością produkcji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.