PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

HR w Polsce przeżywa kryzys. Dotychczasowe narzędzia nie przynoszą zysków

Tradycyjna oferta HR, na którą składa się wartościowanie stanowisk, systemy motywacyjne, szkolenia, oceny pracownicze i rekrutacja nie sprawdziła się. Zarówno HR, jak i zarządzający są coraz bardziej świadomi, że nie przynoszą one zysków - mówi Robert Reinfuss, doradca biznesowy.

HR w Polsce przeżywa kryzys. Dotychczasowe narzędzia nie przynoszą zysków
Adobe Stock
REKLAMA
  • Jest grupa HR-owców, która rozumie biznes. Na razie większość podchodzi do nowych technik ostrożnie i nieufnie - mówi Reinfuss.
  • Zdaniem naszego rozmówcy do poprawy jest bardzo dużo, choć z różnych powodów. Przykładowo w energetyce przerost zatrudnienia to ok. 30 proc.
  • Systemy premiowe jako technika motywowania odchodzą w przeszłość. HR w Polsce nazywa je nadal systemami motywacyjnymi. Zdaniem Reinfussa to błąd, ponieważ pieniądze nie motywują do pracy

Według szacunków, niepotrzebne i bezcelowe zadania pochłaniają ok. 30 proc. czasu całego zespołu. Marnotrawstwo można jednak wyeliminować poprzez badanie rentowności. Dzięki temu można się dowiedzieć, czy to, co robią pracownicy, ma sens i czy firma na ich pracy zarabia. Narzędzie to wpłynie także na pracę HR-owców - jak bardzo?

Robert Reinfuss, doradca biznesowy: - HR w Polsce przeżywa kryzys. Tradycyjna oferta HR, na którą składa się wartościowanie stanowisk, systemy motywacyjne, szkolenia, oceny pracownicze i rekrutacja nie sprawdziła się. Zarówno HR, jak i zarządzający są coraz bardziej świadomi, że nie przynoszą one zysków. HR chciałby i powinien być częścią biznesu i podobnie jak inne działy zarabiać pieniądze. Pomiary rentowności pracy, oprócz swojej podstawowej funkcji, mogą też zastąpić zarówno oceny pracownicze, jak i nieskuteczne systemy motywacyjne. To jeden z pomysłów na nowy HR. Pytanie jednak, czy HR kompetencyjnie sobie z tym poradzi.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Robert Reinfuss, doradca biznesowy (Fot. mat. pras.)
Robert Reinfuss, doradca biznesowy (Fot. mat. pras.)

Myśli pan, że HR sobie nie poradzi?

- Jest grupa HR-owców, która rozumie biznes. Na razie większość podchodzi do nowych technik ostrożnie i nieufnie. Oczywiście to się będzie zmieniać. Oby jak najszybciej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (4)

Do artykułu: HR w Polsce przeżywa kryzys. Dotychczasowe narzędzia nie przynoszą zysków

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mariusz 2018-11-16 07:08:53

    Wystarczy spojrzeć z perspektywy wartości dodanej z zadań wykonywanych, mapa procesów i motywowanie przez projekty zadania rozwojowe i to powinno działać, takie mam obserwacje

  • beta 2018-11-13 09:29:16

    szwankuje komunikacja,, współpraca - szczególnie międzypokoleniowa, więc hr powinno uczestniczyć w edukacji i usprawnianiu tych obszarów. Nie widać też, aby część rekruteró korzystaa z doświadczeń starszych koleżanek i kolegów, potrafiących rozmawiać z biznesem. Rentownośc także jest istotna, jednak - mówienie, że głównie ona, wybrzmiewa jak reklama tego obszaru i wypowiadającego się

  • prezes 2018-11-12 18:51:26

    Jak mogą pracować tam fachowcy jak przeglądam ich karierę i NIE MIELI NIC WSPÓLNEGO np z produkcją , kontrolą jakości, logistyką, zarządzaniem etc etc, a rekrutują na te stanowiska!!!!!!!! To przecież tragedia, jak nie można się znać na tym w czym się chce pracować ! Nie słyszeli o certyfikatach z danej specjalności i dziwić się ze te matołki wybierają "odpowiednich kandydatów". Tak samo wybierają matołów!

  • Sn 2018-11-12 18:26:21

    Co do MBA i mierzeniu rentowności, efektywności HR to zapraszam na zajęcia na emba na uw, dokładnie omawialiśmy ten obszar na zajęciach z zarządzania personelem

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA