PARTNER PORTALU partner portalu

HR powinien być wzorem dla innych - mówi Wojciech Mroczyński z OSHEE, były szef HR w Amreście

- Słowo, które najczęściej słyszę podczas moich rozmów z HR-em, to „narzędzia”, a nie „ludzie”. To paradoks. HR to dział, któremu na sercu powinny leżeć kwestie ludzkie, a jednak na pierwszym planie mamy zwykle narzędzia - mówi Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

HR powinien być wzorem dla innych - mówi Wojciech Mroczyński z OSHEE, były szef HR w Amreście

  • Wojciech Mroczyński, który zarządzał obszarem HR w AmRest w Polsce, zauważa, że dobry HR-owiec potrafi mówić językiem biznesu, czyli umie tłumaczyć HR na język biznesowy i odwrotnie.
  • Ponadto w opinii Mroczyńskiego HR to dział, któremu na sercu powinny leżeć kwestie ludzkie, a jednak na pierwszym planie mamy zwykle narzędzia.
  • HR powinien być wzorem dla innych, dlatego też to ludzie z tego działu powinni być najlepiej rozwijającymi się pracownikami w organizacji.

Czym jest autentyczny rozwój, o którym wielokrotnie pan wspomina w swojej książce „Najpiękniejsza podróż. W poszukiwaniu lepszego siebie”?

Wojciech Mroczyński: - Biznes nie jest w stanie iść naprzód bez rozwoju ludzi. W AmRest nigdy nie mieliśmy problemów z pozyskaniem finansowania, gdy pojawiały się pomysły, w które warto było inwestować. To, co było naszą blokadą, to ograniczony dostęp do talentów. Właśnie dlatego w firmie funkcjonował rozbudowany system rozwoju pracowniczego. Ludzie mogli korzystać z szerokiego wachlarza narzędzi podnoszących ich kompetencje. Tym samym „wychowywaliśmy” sobie menedżerów – aż 80 proc. rekrutacji na stanowiska kierownicze odbywało się wewnątrz spółki. Otwierając kilkaset restauracji rocznie, mieliśmy duże zapotrzebowanie na kadrę menedżerską – musieliśmy obsadzić ok. 1 tys. stanowisk kierowniczych. Nie robiliśmy tego po to, by uczynić ten aspekt kultury organizacyjnej atrakcyjnym, ale dlatego, że na rynku pracy brakowało kandydatów.

Branża gastronomiczna nie ma długiej historii w Polsce, dlatego firmy takie jak AmRest muszą samodzielnie wykształcić menedżerów. W firmie są pracownicy, którzy zaczynali podczas studiów w kuchni czy na kasie, a teraz piastują menedżerskie stanowiska – są przykładowo odpowiedzialni za KFC w danym kraju. Tego typu historie są nazywane rozwojem, jednak odbywa się on głównie w obszarze kompetencji twardych i miękkich. Pniemy się coraz wyżej w firmowej hierarchii, otrzymujemy coraz bardziej odpowiedzialne role, ale by rozwój był autentyczny, musi mieć to swoje przełożenie w obszarze człowieczeństwa – trzeba odpowiedzieć sobie na pytania: czy jestem lepszym człowiekiem, a przez to lepszym liderem, ojcem czy mężem. To są prawdziwe weryfikatory.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

xyz 2019-09-23 09:48:55

hr w oshee? to już 3ci z rzędu. ciekawe ile wytrzyma.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.