PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

HR powinien być wzorem dla innych - mówi Wojciech Mroczyński z OSHEE, były szef HR w Amreście

- Słowo, które najczęściej słyszę podczas moich rozmów z HR-em, to „narzędzia”, a nie „ludzie”. To paradoks. HR to dział, któremu na sercu powinny leżeć kwestie ludzkie, a jednak na pierwszym planie mamy zwykle narzędzia - mówi Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE.

HR powinien być wzorem dla innych - mówi Wojciech Mroczyński z OSHEE, były szef HR w Amreście
Wojciech Mroczyński, dyrektor generalny OSHEE (Fot. naszsabbatical.com)
REKLAMA
  • Wojciech Mroczyński, który zarządzał obszarem HR w AmRest w Polsce, zauważa, że dobry HR-owiec potrafi mówić językiem biznesu, czyli umie tłumaczyć HR na język biznesowy i odwrotnie.
  • Ponadto w opinii Mroczyńskiego HR to dział, któremu na sercu powinny leżeć kwestie ludzkie, a jednak na pierwszym planie mamy zwykle narzędzia.
  • HR powinien być wzorem dla innych, dlatego też to ludzie z tego działu powinni być najlepiej rozwijającymi się pracownikami w organizacji.

Czym jest autentyczny rozwój, o którym wielokrotnie pan wspomina w swojej książce „Najpiękniejsza podróż. W poszukiwaniu lepszego siebie”?

Wojciech Mroczyński: - Biznes nie jest w stanie iść naprzód bez rozwoju ludzi. W AmRest nigdy nie mieliśmy problemów z pozyskaniem finansowania, gdy pojawiały się pomysły, w które warto było inwestować. To, co było naszą blokadą, to ograniczony dostęp do talentów. Właśnie dlatego w firmie funkcjonował rozbudowany system rozwoju pracowniczego. Ludzie mogli korzystać z szerokiego wachlarza narzędzi podnoszących ich kompetencje. Tym samym „wychowywaliśmy” sobie menedżerów – aż 80 proc. rekrutacji na stanowiska kierownicze odbywało się wewnątrz spółki. Otwierając kilkaset restauracji rocznie, mieliśmy duże zapotrzebowanie na kadrę menedżerską – musieliśmy obsadzić ok. 1 tys. stanowisk kierowniczych. Nie robiliśmy tego po to, by uczynić ten aspekt kultury organizacyjnej atrakcyjnym, ale dlatego, że na rynku pracy brakowało kandydatów.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Branża gastronomiczna nie ma długiej historii w Polsce, dlatego firmy takie jak AmRest muszą samodzielnie wykształcić menedżerów. W firmie są pracownicy, którzy zaczynali podczas studiów w kuchni czy na kasie, a teraz piastują menedżerskie stanowiska – są przykładowo odpowiedzialni za KFC w danym kraju. Tego typu historie są nazywane rozwojem, jednak odbywa się on głównie w obszarze kompetencji twardych i miękkich. Pniemy się coraz wyżej w firmowej hierarchii, otrzymujemy coraz bardziej odpowiedzialne role, ale by rozwój był autentyczny, musi mieć to swoje przełożenie w obszarze człowieczeństwa – trzeba odpowiedzieć sobie na pytania: czy jestem lepszym człowiekiem, a przez to lepszym liderem, ojcem czy mężem. To są prawdziwe weryfikatory.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: HR powinien być wzorem dla innych - mówi Wojciech Mroczyński z OSHEE, były szef HR w Amreście

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • xyz 2019-09-23 09:48:55

    hr w oshee? to już 3ci z rzędu. ciekawe ile wytrzyma.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA