PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Hotelarze rozczarowani majem, ale liczą na odbicie

Po częściowym odmrożeniu hoteli rezerwacji przybywa, wciąż jednak jest ich mniej niż w normalnych warunkach. Majowe wyniki bardzo rozczarowały hotelarzy. Są zawiedzeni również tym, że w czasie wakacji będą mogły oferować nie 100 proc., ale 75 proc. miejsc. Mimo to liczą na odbicie i odrobienie choć części strat spowodowanych obostrzeniami. Mogą na to liczyć głównie hotele w stricte turystycznych miejscowościach.

Hotelarze rozczarowani majem, ale liczą na odbicie
Majowe wyniki bardzo rozczarowały hotelarzy (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Branża hotelowa jest jedną z tych, które wskutek pandemii COVID-19 ucierpiały najmocniej.
  •  Od 8 maja br. rząd ostatecznie zezwolił na wznowienie działalności hoteli, ale przy zachowaniu 50-proc. limitu obłożenia. Z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wynika, że choć sytuacja względem kwietnia była lepsza, to i tak straty branży w maju zwiększyły się o 750 mln zł.
  • – Zauważyliśmy wzrost rezerwacji po zniesieniu lockdownu, weekendowe przyjazdy już się zaczęły. Wszystko zależy od pogody, ale wszyscy jesteśmy dobrej myśli – mówi Julia Tomicka, właścicielka hotelu butikowego Zatoka Aniołów w Łebie.

– Jesteśmy po 15 miesiącach od wejścia w okres pandemii koronawirusa i ograniczeń związanych z działalnością obiektów hotelowych, więc ich sytuacja finansowa nie wygląda dobrze. Mieliśmy trzy lockdowny, trzy znaczące ograniczenia działalności hoteli, zamknięcie – praktycznie po dziś dzień – dużych spotkań, czyli tego segmentu, który dotyczy gości biznesowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Hotelarstwo ucierpiało najmocniej

Branża hotelowa jest jedną z tych, które wskutek pandemii COVID-19 ucierpiały najmocniej. Z danych GUS wynika, że w I kwartale tego roku w turystycznych obiektach noclegowych zatrzymało się 1,6 mln turystów, którym udzielono 4 mln noclegów, czyli odpowiednio o 71,9 proc. oraz 72,8 proc. mniej niż w tym samym okresie przed rokiem. Był to jednak okres kolejnego zamknięcia spowodowanego wzrostem zachorowań.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Od 8 maja br. rząd ostatecznie zezwolił na wznowienie działalności hoteli, ale przy zachowaniu 50-proc. limitu obłożenia. Z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wynika, że choć sytuacja względem kwietnia była lepsza, to i tak straty branży w maju zwiększyły się o 750 mln zł. To o 250 mln zł więcej, niż szacowała na początku miesiąca.

– Z ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród hotelarzy zrzeszonych w izbie, wynika, że w maju frekwencja w 3/4 hoteli wyniosła poniżej 30 proc., podczas gdy w normalnych warunkach w tym okresie powinniśmy mieć już frekwencję na poziomie 70–80 proc. – mówi Ireneusz Węgłowski.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hotelarze rozczarowani majem, ale liczą na odbicie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.