PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Home office nie uśmierci biur

Powroty pracowników do biur odbywają się według różnych, lokalnych schematów. Nie ma uniwersalnego drogowskazu. Home office zdaje egzamin, ale na dłuższą metę stanie się wyzwaniem. Z pewnością nie uśmierci klasycznych biur. Duży biznes zawsze będzie ich potrzebował, ponieważ pewne działania nie mogą być prowadzone online. Zatem rewolucji na rynku biurowym nie ma co wypatrywać, przynajmniej w perspektywie najbliższych kilku lat. Do takich m.in. wniosków doszli paneliści sesji Property Forum „Back to work – perspektywa najemców”.

Home office nie uśmierci biur
Sesja Property Forum „Back to work – perspektywa najemców”. (Fot. PTWP)
REKLAMA

Powroty do biur wyglądają różnie na różnych rynkach. – W Pradze 75-80 proc. pracowników pracuje w biurach, pomimo niewesołej sytuacji w tym kraju. W Budapeszcie także jest to około 70-80 proc. W Rumunii mamy trochę inną sytuację – tam restrykcje są większe, więc pracujemy w większości zdalnie. Z kolei w Polsce te powroty sięgają 50 proc. Z tym, że są budynki z 70-procentowym obłożeniem, ale również i takie, w których pracuje jedynie 30 proc. – wyliczał podczas Arkadiusz Rudzki, Executive Vice President Leasing & Sales, spółka biurowa Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej.

Ekspert przyznał, że większość amerykańskich firm „trzyma ludzi w domu”. Biznesy europejskie są bardziej elastyczne jeśli chodzi o pracę z biura. Jak to zmienia podejście do komercjalizacji przyszłych biurowców?

Czytaj też: Praca zdalna w Kodeksie pracy? "Pierwszy projekt - w połowie września"

– Firmy mają różne strategie. Na przykład Facebook wynajął dodatkowe 70 tys. mkw. na Manhattanie. Nam udało się w trakcie lockdownu podpisać największą umowę na rynku komercyjnym w Polsce. Chodziło o budynek Generation Park Y. Transakcja przeprowadzona została zdalnie. Jesteśmy dumni, bo nie było to łatwe – opowiadał Arkadiusz Rudzki.

Cały artykuł czytaj tutaj

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Home office nie uśmierci biur

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.