PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Hermetyczna dotychczas branża farmaceutyczna potrzebuje specjalistów

Branża farmaceutyczna, dotychczas uważana za hermetyczną, zaczyna otwierać się na pracowników spoza sektora, licząc na ich świeże spojrzenie i nowe podejście do pracy.

  • Aneta Kaczmarek
    AKC
  • 31 lip 2018 18:35
Hermetyczna dotychczas branża farmaceutyczna potrzebuje specjalistów
Branża farmaceutyczna szuka pracowników spoza sektora (fot.pixabay)
REKLAMA
  • Dotychczas uważana przez kandydatów za hermetyczną, branża farmaceutyczna obecnie otwiera się na „nowe”. Widoczne jest to np. w ogłoszeniach na stanowiska sprzedażowe.
  • Obszarem, w którym otwartość firm farmaceutycznych na kandydatów spoza branży jest ostatnimi czasy widoczna, są stanowiska pracy w zakładach produkcyjnych.
  • Są jednak takie obszary, gdzie wciąż jest widoczna mniejsza otwartość na ludzi spoza branży.

Biorąc pod lupę branżę farmaceutyczną daje się zauważyć poszukiwany profil idealnego kandydata. Zazwyczaj jest to osoba posiadająca wykształcenie medyczne lub okołomedyczne (np. farmacja, biotechnologia oraz pokrewne), z kilkuletnim doświadczeniem w branży oraz wysokim poziomem wiedzy merytorycznej w danym obszarze. Charakteryzująca się wysoką motywacją, dużym poziomem determinacji do poszukiwania nowych wyzwań oraz innymi kompetencjami z kategorii tych „miękkich”, jak np. umiejętność pracy w zespole.

-  Powiedzmy sobie szczerze - w  praktyce ciężko o takich pracowników. Coraz bardziej świadoma jest tego sama branża, dotychczas uważana przez kandydatów za hermetyczną, obecnie otwiera się na „nowe”. Widoczne jest to np. w ogłoszeniach na stanowiska sprzedażowe (np. przedstawiciel farmaceutyczny, Key Account Manager) oraz marketingowe (np. Product Manager) w obszarze OTC. Osoby pracujące na stanowiskach sprzedażowych na co dzień zajmują się promocją produktów bez recepty i suplementów diety na rynku aptecznym oraz w tzw. mass markecie. Mniej istotne jest tu wykształcenie czy branżowe doświadczenie kandydata, co sprawia, że idealnie na tych stanowiskach sprawdzą się pracownicy sektora FMCG, na co dzień współpracujący z klientami mass marketu oraz posiadający doświadczenie w prowadzeniu negocjacji handlowych. Przykład ten pokazuje, że dynamiczny rozwój branży wymusił na pracodawcach większą elastyczność, a w zakresie kompetencji przedłożenie wysokorozwiniętych umiejętności sprzedażowych i negocjacyjnych ponad te nazywane twardymi, jak np. wykształcenie - mówi Dominika Sadowska, consultant HRK Life Sciences w firmie doradztwa personalnego HRK S.A.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Szukam pracy, farmacja: Firmy kuszą kandydatów benefitami

Kolejnym obszarem, w którym otwartość firm farmaceutycznych na kandydatów spoza branży jest ostatnimi czasy widoczna, są stanowiska pracy w zakładach produkcyjnych. Przykłady takich stanowisk to: dyrektor działu continuous improvement, project engineering manager, inżynier utrzymania ruchu, dyrektor działu opex.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hermetyczna dotychczas branża farmaceutyczna potrzebuje specjalistów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.