PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Handlowa "S" chce, by sprzedawcy mogli odmówić obsługi klienta bez maseczki

Handlowa Solidarność postuluje, by pracownicy sklepów mogli odmówić obsługi klientów nierespektujących obostrzeń sanitarnych - np. osób bez maseczek ochronnych. Związkowcy chcą też dodatkowej godzinnej przerwy i ograniczenia czasu pracy w handlu do ośmiu godzin dziennie.

  • Autor:PAP/rs
  • 6 sie 2020 20:13
Handlowa "S" chce, by sprzedawcy mogli odmówić obsługi klienta bez maseczki
Handlowa Solidarność postuluje, by pracownicy sklepów mogli odmówić obsługi klientów nierespektujących obostrzeń sanitarnych (Fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • W obecnym kształcie regulacji, pracownik - niezależnie od niewłaściwego zachowania klienta w zakresie przestrzegania reżimu sanitarnego - nie ma możliwości odmowy wykonania pracy oraz opuszczenia stanowiska pracy, mimo istniejącego ryzyka zakażenia.
  • Próby przywołania przez pracowników klientom zasad przestrzegania reżimu sanitarnego są często nieskuteczne, a sami pracownicy ponoszą konsekwencje za działania mające na celu ograniczenie ryzyka epidemicznego włącznie z nakładaniem kar porządkowych.
  • Handlowa "S" postuluje, by pracownicy sklepów mieli "możliwość odmowy wykonania pracy, w sytuacji kiedy klient będzie stanowił potencjalne zagrożenie dla pracownika, związane z narażeniem go na zakażenie COVID-19.

Pod skierowanymi w tej sprawie wystąpieniami do ministrów: zdrowia - Łukasza Szumowskiego, oraz rodziny, pracy i polityki społecznej - Marleny Maląg, podpisali się szef Krajowego Sekretariatu Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ Solidarność Alfred Bujara oraz wiceszef Rady Krajowej Sekcji Pracowników Handlu "S" Dariusz Paczuski.

Wśród wniosków "S" jest również m.in. cofnięcie możliwości przyjmowania i rozładowywania towarów pierwszej potrzeby w niedzielę, a także wprowadzenie - obok wydłużonej maksymalnie do godziny przerwy dla pracowników - także dodatkowej 30-minutowej przerwy na dezynfekcję i przygotowanie stanowisk pracy, by ograniczyć kontakty pracowników z poszczególnych zmian.

Związkowcy liczą, że ich postulaty zostaną uwzględnione w nowych regulacjach dotyczących walki z pandemią COVID-19. Argumentują, że chodzi o ochronę zarówno pracowników handlu, jak i klientów sklepów - szczególnie tych wielkopowierzchniowych.

Handlowa "S" postuluje, by pracownicy sklepów mieli "możliwość odmowy wykonania pracy, w sytuacji kiedy klient - poprzez niezastosowanie środków ochrony własnej - będzie stanowił potencjalne zagrożenie dla pracownika, związane z narażeniem go na zakażenie COVID-19". Zmiana regulacji miałaby być skutecznym sposobem na dyscyplinowanie klientów.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Handlowa "S" chce, by sprzedawcy mogli odmówić obsługi klienta bez maseczki

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.