PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Handel w transformacji. "Pracownik w sklepie nie będzie już sprzedawcą"

- Pracownik w sklepie będzie doradcą klienta i ambasadorem produktu. Niezbędna stanie się zatem znajomość asortymentu i trendów. Ważna jest również otwartość, umiejętność szybkiego uczenia się i kompetencje cyfrowe - mówi Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC.

Handel w transformacji. "Pracownik w sklepie nie będzie już sprzedawcą"
Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • CCC było jedną z pierwszych spółek, które otrzymały dofinansowanie w ramach tarczy antykryzysowej (25 mln zł na utrzymanie miejsc prac).
  • Wsparcie finansowe pomogło firmie w zarządzaniu kryzysem, a także w podejmowaniu decyzji o losach naszych pracowników.
  • Spółce udało się uniknąć zwolnień grupowych, ale zredukowano zatrudnienie w administracji o około 10 proc. I wygaszano również kończące się umowy.

Jak obecna epidemia wpłynęła na CCC? Czy udało wam się uniknąć zwolnień?

Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC: - Czas pandemii to trudny i pełen wyzwań okres dla CCC. W pewnym momencie - decyzją administracyjną - zostaliśmy zmuszeni do zamknięcia wszystkich sklepów stacjonarnych. Musieliśmy w szybkim tempie zmierzyć się z sytuacją kryzysową - wzmocnić kondycję finansową spółki i jej fundamenty. W związku z tym zdecydowaliśmy się m.in. podjąć wiele działań optymalizujących koszty. Jednym z nich było zmniejszenie wymiaru etatów - na mocy tarczy antykryzysowej. Wysłaliśmy też część pracowników na postojowe.

Ponadto zredukowaliśmy zatrudnienie w administracji o około 10 proc. Wygaszaliśmy również kończące się umowy – nie przedłużaliśmy ich w czasie pandemii. Działania te były konieczne i dzięki nim udało nam się przejść obronną ręką przez pierwsze miesiące koronawirusa i uniknąć zwolnień grupowych.

Tarcze antykryzysowe pomogły wam przetrwać kryzys?

- CCC było jedną z pierwszych spółek, które otrzymały dofinansowanie w ramach tarczy antykryzysowej. Wnioski złożyliśmy jako jedni z pierwszych, już pierwszego dnia programu – to pokazuje naszą świetną organizację i motywację do działania.

Nie ukrywam, że pomogło nam to uniknąć masowych zwolnień. Sytuacja nieustannie się zmieniała, nie wiedzieliśmy, co dokładnie przyniesie jutro. Świadomość, że otrzymaliśmy 25 mln zł na utrzymanie miejsc pracy, bardzo nam pomogła. Nie reagowaliśmy ad hoc i nie podejmowaliśmy działań w panice. Wsparcie finansowe pomogło nam zatem w zarządzaniu kryzysem, a także w podejmowaniu decyzji o losach naszych pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Handel w transformacji. "Pracownik w sklepie nie będzie już sprzedawcą"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jn 2020-10-30 13:42:56

    "doradca klienta" w sklepie z obuwiem. Łomatko...

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.