PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Hałas dekoncentruje pracowników. Ale cisza też niewskazana

  • Autor: AT
  • 9 gru 2019 16:46

Bez względu na stanowisko i rodzaj wykonywanej pracy konieczne jest zadbanie o komfort w biurze i ograniczenie czynników stresogennych w miejscu pracy. Jednym z najbardziej uciążliwych jest hałas. Jak go zniwelować i zadbać o komfort pracowników?

Hałas dekoncentruje pracowników. Ale cisza też niewskazana
Adobe Stock
REKLAMA
  • Ponad jedna trzecia pracowników czuje się w pewien sposób odizolowana w głośnych miejscach pracy.
  • Pracodawcy stoją przed wyzwaniem minimalizacji stresujących czynników, w tym właśnie hałasu.
  • Istotne jest zadbanie o odpowiednie wygłuszenie biura. Jednocześnie trzeba pamiętać, że zbyt duże ograniczenie poziomu dźwięków może też działać drażniąco.

Na przestrzeni ostatnich lat, w związku z narastającym problemem stresu związanego z pracą, prowadzono wiele badań poświęconych akustyce. Obserwacje osób narażonych na odgłosy otwartych biur, wykazały zwiększony poziom adrenaliny, co było reakcją obronną organizmu. Pierwszy gryz jabłka, wybuch śmiechu lub odgłosy "pociągania" nosem i kaszlu mogą uaktywniać uczucie gniewu lub irytacji wśród pracowników, tym samym obniżając ich produktywność i pogarszając atmosferę w zespole.

Hałas dekoncentruje pracowników

Według badania Steelcase z 2016 r., przeprowadzonego w 17 krajach, ponad jedna trzecia pracowników czuje się w pewien sposób odizolowana w głośnych miejscach pracy. Ponieważ jednak wielu pracowników biurowych funkcjonuje w dynamicznym, otwartym środowisku z współdzielonymi powierzchniami - pracodawcy stoją przed wyzwaniem minimalizacji stresujących czynników, w tym właśnie hałasu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak wynika z badań portalu bhp.abc.com.pl, 85 proc. osób, które pracują w open space'ach jest zdania, że jest tam dla nich zbyt głośno. Co więcej, hałas dekoncentruje połowę zatrudnionych, a 60 proc. podnosi głos, jeśli chce z kimś porozmawiać (również przez telefon). Potwierdzają to eksperci z Grupy Nowy Styl, którzy wskazują, że hałas w biurze może stanowić punkt zapalny. Akustyka w miejscu pracy jest problemem dla 31,6 proc. pracowników - wynika z ich badania (wzięło w nim udział 2486 osób z 8 firm).

Czytaj też: Akustyka w biurze ma znaczenie. Nawet 1/3 pracowników skarży się na hałas

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hałas dekoncentruje pracowników. Ale cisza też niewskazana

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA