PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Grywalizacja: Granie w gry zwiększa efektywność pracowników

• Rywalizacja, możliwość zdobywania trofeów, punktów, przechodzenie do kolejnego poziomu – to elementy znane z gier, które coraz częściej wykorzystywane są także w pracy.
• Powód? To chęć poprawienia efektywności pracowników właśnie poprzez wprowadzenie ich do świata gier.
• Coraz więcej firm stosuje tzw. grywalizację przy zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Grywalizacja: Granie w gry zwiększa efektywność pracowników
Grywalizacja może znaleźć zastosowanie w wielu branżach, takich jak marketing, sprzedaż edukacja czy też finanse (fot.pixabay)
REKLAMA

- Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego. My tutaj mocno wykorzystujemy zaangażowanie jaki mają gracze gier do tego żeby motywować i budować większe zaangażowanie współpracowników – mówi Adam Beniowski, prezes Pro Business Solutions i dodaje. - Uczestnicy jakby grają w biznes, grają swoją pracę. Mogą rozwiązywać różne testy wewnątrz samej aplikacji gamifikacyjnych, mogą stawiać między sobą wyzwania. Bardzo często są one wykonywane zespołowo.

Grywalizacja jest modyfikowaniem zachowań ludzi poprzez stosowanie technik znanych m.in. z gier fabularnych. Ma to pozwolić na uatrakcyjnienie pracownikom czynności, które wydają się nudne lub rutynowe. Technika ta opiera się na przyjemności, jaką sprawia ludziom zdobywanie kolejnych trofeów i samo współzawodnictwo. W grywalizacji można zastosować wiele elementów, aby osiągnąć założone wcześniej cele.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Należą do nich między innymi paski postępu, odznaki do osiągnięcia, wprowadzenie poziomów trudności, rankingi, a także różnego typu systemy nagradzania, kolekcjonowania czy też wymiany. Grywalizacja może znaleźć zastosowanie w wielu branżach, takich jak marketing, sprzedaż edukacja czy też finanse.

Czytaj też: Jak motywować pracowników? Pomóc może grywalizacja

Wydawać by się mogło, że grywalizacja jest techniką wykorzystywaną od zaledwie kilku lat, tymczasem jednak system ten jest stosowany już od dawna. Już w PRL-u starano się motywować pracowników poprzez wprowadzanie między nimi elementu rywalizacji. Najlepsi z nich otrzymywali zaszczytny tytuł przodowników pracy.

Nie inaczej miała się sytuacja po upadku systemu komunistycznego – na rynku zaczęły pojawiać się systemy lojalnościowe mające motywować konsumentów do kolejnych zakupów. Umożliwiając im osiąganie kolejnych poziomów zaangażowania zwiększano sprzedaż. Samo pojęcie grywalizacji zaczęło rozpowszechniać się w 2010 roku, kiedy to wzbudziło zainteresowanie handlowców, programistów i osoby zajmujące się zarządzaniem.

- Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego - mówi Adam Beniowski (fot.newsrm.tv)
- Grywalizacja jest połączeniem dwóch światów: gier i biznesowego - mówi Adam Beniowski (fot.newsrm.tv)
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grywalizacja: Granie w gry zwiększa efektywność pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.