PARTNER PORTALU partner portalu

Google uruchomił Market Finder w Polsce

Google wprowadził do Polski bezpłatne narzędzie Market Finder - platformę umożliwiającą porównywanie potencjału rynkowego różnych państw dla określonej branży i zaplanowanie skutecznej kampanii marketingowej. Ma to wspierać firmy myślące o rozwoju biznesu poza Polską.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Google uruchomił Market Finder w Polsce

  • Rozwiązanie ma pomagać i doprecyzować kampanie marketingowe.
  • Na platformie użytkownicy znajdą ponadto materiały dotyczące marketingu internetowego oraz poradniki, jak stworzyć stronę internetową lub znaleźć rzetelnego lokalnego partnera.
  • Uruchomienie Market Finder w Polsce to część dłuższej strategii firmy.

Jak zapewniają przedstawiciele Google'a, Market Finder może zasugerować użytkownikowi listę najlepszych rynków dla danego produktu lub usługi. Lista krajów tworzona jest na podstawie kilku czynników, m.in. analizy wyników wyszukiwania dla wskazanego artykułu, lub kategorii w skali miesiąca, wysokości produktu krajowego brutto, średniego kosztu kampanii marketingowej czy łatwości prowadzenia biznesu w danym kraju.

Po wyborze konkretnego kierunku eksportu narzędzie proponuje odpowiednią strategię komunikacji z przyszłymi klientami, sposób dystrybucji towaru czy najwygodniejsze dla konsumenta formy płatności. Market Finder zapewnia także informacje o preferowanej metodzie płatności w danym kraju i prezentuje wskazówki dotyczące lokalnych podatków i wymagań prawnych.

Na platformie użytkownicy znajdą ponadto materiały dotyczące marketingu internetowego oraz poradniki, jak stworzyć stronę internetową lub znaleźć rzetelnego lokalnego partnera marketingowego. Pakiet ma być dostosowany do wskazanego wcześniej rynku.

Uruchomienie Market Finder w Polsce to część dłuższej strategii Google wspierającej rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w obszarze eksportu. Działający od 4 lat program Internetowe Rewolucje w tym roku skierowany jest do firm, które myślą o działalności eksportowej lub już ją prowadzą i chcą zdobyć kolejne rynki. W ramach tegorocznej edycji Google oferuje m.in. indywidualne spotkania chętnych firm z doradcami koncernu.

Według najnowszych danych GUS, eksport w okresie od stycznia do listopada 2018 r. wyniósł ponad 204 mld euro, osiągając wzrost rok do roku na poziomie 7,1 proc. Raport Banku Światowego pokazuje natomiast, że w Unii Europejskiej eksport generuje 44,7 PKB (do 85,1 proc. w Belgii, 79,5 proc. w Czechach i 80 proc. w Polsce).

W badaniu Euromonitor International obejmującym 137 firm eksportujących z terenu Europy Środkowo-Wschodniej 40,4 proc. respondentów jako jedno z głównych wyzwań wskazało brak wiedzy na temat innych rynków i brak dostępu do informacji, na podstawie których można podjąć decyzję na temat kierunku eksportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.