PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Google radzi start-upowcom z Polski

Jak wygląda współpraca między korporacją a start-upem?

Google radzi start-upowcom z Polski
– Warto patrzeć na globalne rynki, bo niekoniecznie nasz macierzysty może być tym, gdzie rozpoczniemy swój biznes – uważa Michał Kramarz z Google Polska. Fot. PTWP
REKLAMA

Zdaniem Michała Kramarza z Google z perspektywy e-commerce najszybciej rozwijającymi się rynkami są Azja, Ameryka Południowa i Afryka.

– Malezja może być dobrym startem ze względu na błyskawiczny rozwój. Nie zawsze trzeba od razu podbijać takie miejsca, ale należy zwracać na nie uwagę i je obserwować – mówi.

Według niego jedną z przyczyn upadania start-upów – poza kwestią finansową – jest to, że rynek macierzysty, na którym działają nie istnieje bądź jest zbyt mały dla danego rodzaju produktu czy usługi.

– Warto patrzeć na globalne rynki, bo niekoniecznie nasz macierzysty może być tym, gdzie rozpoczniemy swój biznes – wyjaśnia Michał Kramarz.

W Google istnieją dwa projekty wspierające działanie start-upów. Jednym z nich jest Google Kampus, czyli miejsce do nauki networkingu i tworzenia biznesu. Drugim jest zespół wpierania rozwoju start-upów i eksportu. O ile kampus głównie odpowiada za początki start-upów, to drugi zespół zajmuje się podbijaniem wartościowych rynków, pomaga wykorzystać odpowiednie narzędzia oraz przygotowuje analitykę.

Jak przekonuje Michał Kramarz, współpraca korporacji ze start-upem przynosi korzyści obu stronom. Przykładem Azimo i Travelista – dwa start-upy, przy których rozwoju swój udział miało Google.

– Azimo jest platformą zajmującą się transferami pieniężnymi. To firma, która pozyskała kilkadziesiąt milionów dofinansowania na rynkach europejskich. Google w tym konkretnym przypadku zajął się analityką i wsparciem przy skalowaniu konkretnych rynków. Nie finanse, lecz doświadczenie, analiza i dane były w tym kontekście najważniejsze – mówi Michał Kramarz.

Drugim przykładem, będącym owocem współpracy start-upu z Google jest Travelista – blog zakupowy w kontekście hoteli i podróży.

– Dzięki narzędziom marketingowym i analitycznym Google początkujący przedsiębiorca otrzymuje przykładowo dane na temat tego, ile pieniędzy trzeba zainwestować na konkretnym rynku. To zaś pozwala mu uwiarygodnić pomysł przy spotkaniu z inwestorem, bo otrzymuje on pełen pakiet informacji – dlaczego akurat rynek, w jaki sposób na nim działać i ile będzie kosztować realizacja pomysłu – podkreśla szef start-upów w Google Polska.

* Artykuł powstał na podstawie Keynote Speech, który odbył się 18 i 19 maja w ramach European Start-Up Days w Katowicach, i było częścią VIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Google radzi start-upowcom z Polski

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • artmetic ekonsulting 2016-06-10 00:55:59

    Finansowanie dla start-upów, dotacje UE, wnioski o dotacje; artmetic.pl

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.