PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Google najcenniejszą marką świata

Osiem marek, które zakwalifikowały się do pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek świata to marki technologiczne albo związane z technologią. Najcenniejszą marką rankingu BrandZTM, obejmującym 100 najcenniejszych marek, to Google. Wyceniono ją na ponad 302 mld dol., co oznacza, że jej wartość w stosunku do 2017 r. wzrosła o 23 proc. - wynika z opublikowanego rankingu WPP i Kantar Millward Brown.

  • Autor:PAP/JS
  • 29 maj 2018 19:43
 Google najcenniejszą marką świata
Google wyceniono na ponad 302 mld dol (fot. pixabay.com)
REKLAMA
  • W bieżącym roku po raz pierwszy marki spoza Stanów Zjednoczonych rosły szybciej niż marki amerykańskie.
  • 14 marek chińskich zakwalifikowało się do rankingu Top 100 w porównaniu tylko do jednej marki (China Mobile), która była obecna w 2006 r.
  • Całkowita wartość Top 10 marek chińskich wzrosła o 47 proc. rok do roku.

Tuż za Google w rankingu znalazło się Apple - wart prawie 300,6 mld dol. i wzrostem o 28 proc., Amazon - 207,594 mld dol. i wzrostem o 49 proc. Całkowita wartość marek w rankingu BrandZ Top 100 odnotowała rekordowy wzrost w wysokości 21 proc., zwiększając wartość marek w rankingu o prawie 750 mld dolarów, teraz jego wartość wynosi 4,4 biliona dolarów. Trzy najszybciej rosnące marki pochodzą z Chin - marki z tego kraju rosną dwa razy szybciej niż marki amerykańskie.

Dzięki rosnącemu wykorzystaniu technologii opartych na inteligencji i danych - takich jak sztuczna inteligencja (AI) oraz rozszerzona rzeczywistość (AR) - w połączeniu z kreatywnym podejściem marketingowym, wielu markom udało się uzyskać dogłębne zrozumienie klientów, zaoferować im wygodę, spersonalizowane podejście i unikalne doświadczenie z marką.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Osiem marek, które zakwalifikowały się do pierwszej dziesiątki, to marki technologiczne albo związane z technologią. Ta kategoria dominuje w rankingach, a w niej Google i Apple, które zachowują miejsca pierwsze i drugie. Rosną one odpowiednio o 23 proc. do poziomu 302,1 mld dolarów oraz o 28 proc. osiągając 300,6 mld dolarów. Amazon przesunął się na miejsce trzecie, wyprzedzając Microsoft, odnosząc wzrost 49 proc. do poziomu 207,6 mld dolarów. Natomiast Tencent wspiął się na miejsce 5, zostawiając w tyle Facebooka (nr 6) i osiągając wzrost wartości marki 65 proc. aż do poziomu 179 mld dolarów, przeskakując aż trzy miejsca w stosunku do wyników zeszłorocznych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Google najcenniejszą marką świata

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.