PARTNER PORTALU partner portalu

Google, Cisco i Vonage pracują nad sztuczną inteligencją, która wesprze pracowników call center

Google pracuje nad sztuczną inteligencją, która pomoże pracownikom centrów telefonicznej obsługi klienta radzić sobie z najbardziej uciążliwymi i monotonnymi zadaniami w tej pracy.

  • Autor:PAP/KDS
  • 25 lip 2018 20:20
Google, Cisco i Vonage pracują nad sztuczną inteligencją, która wesprze pracowników call center
Nowa technologia Google powstaje we współpracy z firmami takimi jak Cisco i Vonage. (fot.pixabay.com)
REKLAMA
  • Nowa technologia Google powstaje we współpracy z firmami takimi jak Cisco i Vonage - poinformował serwis Gizmodo.
  • Oprogramowanie, które znane jest jako "Contact Center AI" pozwoli na zainstalowanie w centrach telefonicznej obsługi klienta "wirtualnych agentów". 
  • Ich zadaniem będzie odbieranie połączenia przychodzące od osób dzwoniących na infolinię. Kiedy klient będzie potrzebował rozwiązać problem, z jakim sztuczna inteligencja sobie nie poradzi, połączenie będzie przekierowywane do pracownika infolinii.

Według szefowej działu sztucznej inteligencji Google Fei-Fei Li, nowe algorytmy współdzielą część technologii, w oparciu o którą powstają, z zaprezentowanym wcześniej w tym roku narzędziem Google Duplex (pozwalającym na "samodzielne" wykonywanie przez sztuczną inteligencję telefonów celem np. rezerwacji stolika w restauracji).

Zdaniem serwisu Gizmodo, dzięki wykorzystaniu technologii użytej w budowie Google Duplex, osoby rozmawiające z "wirtualnym agentem" zaprogramowanym z użyciem narzędzia "Contact Center AI" mogą mieć trudności z rozpoznaniem po drugiej stronie telefonu maszyny. Duplex zyskał rozgłos nie tylko ze względu na umiejętność "samodzielnego" nawiązywania połączeń głosowych, ale też doskonałą jakość imitacji ludzkiego głosu - podkreśla serwis.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj więcej: Sztuczna inteligencja wyrzuciła go z pracy

Oprócz "wirtualnych agentów" Google rozwija również narzędzia, które pomogą pracownikom centrów telefonicznej obsługi klienta usprawnić wykonywane na co dzień zadania. To m.in. narzędzia analityczne pozwalające na bieżącą ewaluację prowadzonych przez pracowników rozmów, które po zakończeniu każdej konwersacji będą oferowały porady z bazy wiedzy danej firmy usprawniające pracę konsultanta. Zastosowanie tego rodzaju narzędzi w pracy realnych infolinii pozwoli Google również ulepszyć sztuczną inteligencję wykorzystaną w budowie "wirtualnych agentów" - zauważa Gizmodo.

Według serwisu, koncern pracuje również nad ramami dla efektywnej współpracy ludzi i maszyn, które powinny zagwarantować wolność algorytmów od uprzedzeń wpływających na wyniki pracy sztucznej inteligencji, a także w należyty sposób informować korzystające z usług telefonicznej obsługi klienta osoby, iż rozmawiają z komputerem, nie zaś z człowiekiem.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Google, Cisco i Vonage pracują nad sztuczną inteligencją, która wesprze pracowników call center

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jerzy Michalak - kandydat na prezydenta Wrocławia 2018-07-26 14:49:52

    Ten temat jest ważny, ale korzystając z okzaji, chciałem spytać o jeszcze jedną rzecz. Czy Waszym zdaniem mamy we Wrocławiu wystarczającą liczbę parków i terenów zielonych?

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.