Google chce przyciągnąć biznes nowym Gmailem

Google zaprezentowało nową wersję poczty elektronicznej Gmail. W większym stopniu przypomina ona produkt Microsoft Outlook, z którego najczęściej korzystają klienci biznesowi.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Google chce przyciągnąć biznes nowym Gmailem

  • Google zaprezentowało nową wersję swojej poczty elektronicznej Gmail.
  • To pierwsze duże zmiany, które wprowadzono w tej usłudze od 2013 roku.
  • Jak ocenia agencja Reutera, ich celem jest skuszenie klientów konkurencji do przejścia na usługi Google.

Zdaniem koncernu, aktualizacja Gmaila była bardzo kosztowna. Jak obiecuje producent, nowa wersja popularnej poczty cechuje się zwiększonym bezpieczeństwem i usprawnionym działaniem funkcjonalności w trybie offline. Nowy Gmail również w większym stopniu przypomina produkt Microsoft Outlook, z którego najczęściej korzystają klienci biznesowi.

Ulepszona wersja poczty Gmail wchodzi w skład pakietu biznesowego oprogramowania Google znanego jako G Suite, który firma stworzyła jako produkt konkurencyjny względem popularnego pakietu Microsoft Office (którego częścią jest program do obsługi poczty elektronicznej Outlook). W poprzednich aktualizacjach pakiet G Suite został uzupełniony m.in. o narzędzia pozwalające na komunikację w trybie instant, a także funkcjonalności pozwalające na obsługę arkuszy kalkulacyjnych.

Google poinformowało, że wraz z aktualizacją Gmaila dokonało także restrukturyzacji baz danych, gdzie przechowywane są wiadomości przesyłane za pomocą poczty elektronicznej. Poprawiona ma być synchronizacja aplikacji pomiędzy urządzeniami, a także funkcje inteligentnego asystenta umożliwiającego m.in. korzystanie z "sugerowanych odpowiedzi" i przypomnień o pominiętych e-mailach czekających na odpowiedź.

Według menedżera produktu Gmail, Jacoba Banka, "to przeprojektowanie całego flagowego i najbardziej popularnego naszego produktu". Każdego miesiąca z poczty Gmail dostarczanej przez Google korzysta 1,4 mld osób na całym świecie.

Analitycy wskazują, że G Suite przyniosło firmie Google około 2 mld dolarów zysków w ubiegłym roku, co oznacza kwotę dziesięć razy mniejszą od tej, jaką firmie Microsoft przyniosły przychody z pakietu Office. Google nie ujawniło kosztów, które firma poniosła w związku z aktualizacją poczty Gmail. Firma matka Google - Alphabet, poinformowała jednak w tym tygodniu o rosnących kosztach działalności, które w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniosły 7,3 mld dolarów, czyli prawie trzykrotnie więcej, niż przed rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.