PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Godziny ciszy, wirtualna kawa. Tak firmy niwelują wady pracy zdalnej

Kawa online ze współpracownikami, "przedszkole", gdzie nie ma głupich pytań nie w porę. Zarządzanie i szkolenie zamiast uciążliwej kontroli, jasne określenie granic, zasad, czasu pracy. Rytuały dające poczucie przynależności do zespołu. Firmy i pracownicy mają wiele pomysłów, jak zniwelować braki wywołane przejściem na pracę zdalną.

  • Autor:KDS
  • 25 lip 2020 8:00
Godziny ciszy, wirtualna kawa. Tak firmy niwelują wady pracy zdalnej
Badania Owl Labs i Global Workplace Analytics z 2019 roku pokazały, że praca zdalna niesie wiele korzyści. Dlatego warto... niwelować jej wady.Fot. shutterstock
REKLAMA
  • Praca zdalna, traktowana niegdyś jak benefit, w wyniku pandemii stała się  powszechnie akceptowaną i szeroko wykorzystywaną formą zawodowej aktywności. W niedalekiej przyszłości prawdopodobnie stanie się standardem.
  • Jednak zmiana przyszła szybko, nie wszystkie firmy i ich pracownicy byli na nią przygotowani. Nie wszystkim udało się wprowadzić to rozwiązanie sprawnie i bez problemów. 
  • Jak powinniśmy się do pracy zdalnej przygotować, by korzystać z jej zalet, niwelować uciążliwości i pokonywać bariery? Wyjaśnia Malwina Puchalska-Kamińska, psycholog i trener biznesu Uniwersytetu SWPS.

Część korporacji oficjalnie ogłosiła, że do końca roku pracownicy utrzymają zdalny charakter pracy. W niektórych firmach padły już deklaracje, że i po pandemii praca zdalna pozostanie jedną z typowych form wykonywania obowiązków zawodowych. Złożyli je m.in. technologiczni giganci – Facebook i Google. Jeszcze w maju amerykańskie koncerny poinformowały, że chociaż już planują stopniowe uruchamianie swoich biur, to pracownicy firm, którzy mogą i wolą pracować zdalnie, otrzymają możliwość kontynuowania pracy z domu przynajmniej do końca tego roku.

Ten nagły zwrot ku pracy z domu niesie za sobą wiele konsekwencji i stawia nowe wyzwania zarówno przed pracodawcami, jak i pracownikami.

Dobre i złe strony

Badania przeprowadzone przez IBM (International Business Machines Corporation) w kwietniu 2020 roku w Stanach Zjednoczonych ujawniły, że 54 proc. pracowników chętnie pracowałoby głównie zdalnie, nawet po zakończeniu pandemii. Badania Owl Labs i Global Workplace Analytics z 2019 roku, a więc jeszcze sprzed czasu pandemii, pokazały, że praca zdalna niesie za sobą wiele korzyści.

Między innymi daje szansę na większą wydajność i koncentrację, mniejszy poziom stresu oraz lepszy balans między życiem prywatnym a zawodowym. Warto dodać, że pracownicy, którzy pracowali na cały etat zdalnie, deklarowali aż o 22 proc. większe zadowolenie z pracy niż ci pracujący wyłącznie z biur. Jednak korzyści z pracy zdalnej, według autorów badania, ukazują się przede wszystkim wtedy, gdy pracownicy otrzymują wsparcie w tym zakresie i są przeszkoleni z takiej formy aktywności.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Godziny ciszy, wirtualna kawa. Tak firmy niwelują wady pracy zdalnej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.