PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Generacja Z to wyzwanie dla pracodawców

Generacja Z wchodzi na rynek pracy i w firmowych zespołach będzie znaczyć coraz więcej. Jak wykazuje raport "Kariera Generacji Z", młodzi Polacy łączą spore ambicje zawodowe z chęcią budowy pozytywnych relacji z otoczeniem i potrzebą bycia docenionym w pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Generacja Z to wyzwanie dla pracodawców

  • Jak wynika z raportu Upwork, do 2028 roku 58 proc. globalnej kadry stanowić będą właśnie „Zetki”.
  • „Zetki” są generacją ludzi wiecznie „podłączonych”. Od najmłodszych lat żyją w zgodzie z nową technologią, stanowi ona dla nich naturalne środowisko.
  • Generacja Z chce poznawać nowych ludzi i budować z nimi relacje, przy czym informacjami najczęściej dzieli się poprzez media społecznościowe i komunikatory.

Przedstawiciele pokolenia Z urodzili się po 1995 roku, a to oznacza, że właśnie wkraczają na rynek pracy. Jak wynika z raportu Upwork, do 2028 r. 58 proc. globalnej kadry stanowić będą właśnie „Zetki”. Będzie to dla pracodawców prawdziwe wyzwanie. Czym to pokolenie się charakteryzuje, czym się różni od poprzednich, czego oczekuje?

- Obserwując to pokolenie, widać, że ważne są dla nich tradycyjne wartości zawodowe. Jasna ścieżka kariery, stabilizacja, a także możliwość wykorzystania nabytej podczas studiów wiedzy to klucz do efektywnej współpracy z nimi. Bardzo trudno będzie zatrzymać takiego pracownika w firmie, jeśli pracodawca nie będzie umiejętnie nim zarządzał w swoim przedsiębiorstwie. Największym wyzwaniem, przed jakim dzisiaj stajemy zarówno my, rekruterzy, jak i pracodawcy - jest pozyskanie lojalności pokolenia Z - komentuje Magda Bargieł z Adecco Group.

Jakie są „Zetki”?

Według raportów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu, pokolenie Z charakteryzuje pewna grupa cech.

„Zetki” są generacją ludzi wiecznie „podłączonych”. Od najmłodszych lat żyją w zgodzie z nową technologią i stanowi ona dla nich naturalne środowisko.

Czytaj też: Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Pracodawcy powinni się cieszyć

Członkowie tego pokolenia mają wysoką samoocenę i chcą zmieniać świat. Są zorientowani na dialog i rozwiązywanie konfliktów. Mają również radykalne podejście do dyskryminacji, a ich styl konsumpcji jest sposobem wyrażania indywidualnej tożsamości.

Generacja Z chce poznawać nowych ludzi i budować z nimi relacje, przy czym informacjami najczęściej dzieli się poprzez media społecznościowe i komunikatory. 

Jak przekonać do siebie?

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.