-
- •Opublikowano: 27 sie 2019 13:50
Geberit w Polsce wdrożył rozwiązania informatyczne wspierające obszar HR. Tym samym zintegrował lokalne procesy z centralą w Szwajcarii.

- Powodem modernizacji systemu było dublowanie informacji w systemie przedsiębiorstwa.
- Projekt zmiany systemu na rozwiązanie Gavdi okazał się wyzwaniem z kilku powodów, m.in. z racji skomplikowania polskiego prawa pracy i ze względu na wdrożenie wielu modułów systemu w dość krótkim czasie.
- Praca z firmą, która ma swoją centralę w innym kraju, to zawsze wyzwanie - mówił o projekcie realizowanym dla Geberita Wojciech Romanowicz, dyrektor ds. klientów strategicznych, Gavdi Polska.
Celem projektu było podniesienie efektywności procesów HR-owych poprzez ujednolicenie lokalnych systemów HR w stosunku do całej grupy Geberit. Ta działa rozproszona w ponad 50 krajach, więc ujednolicenie było wskazane.
Dotychczas oddziały w Polsce utrzymywały w globalnym systemie SAP tylko podstawowy rekord pracownika, a całościowe lokalne procesy HR odbywały się na niezintegrowanych systemach HR. Konsekwencją był stały nakład pracy poświęcany na podwójne wpisywanie danych do systemu czy przygotowywanie raportów. W ramach projektu realizowanego z firmą Gavdi rozszerzono funkcjonalności globalnego systemu do pełnej obsługi kadrowej.
W zakresie procesów kadrowo-płacowych wdrożono rozwiązanie oparte na SAP HCM i najlepszych praktykach rynkowych odzwierciedlonych w autorskim pakiecie Gavdi HR Box, który wspiera i optymalizuje procesy ewidencji i administracji kadrowej, rozliczania listy płac oraz obsługi ZFŚS. System dodatkowo rozszerzono o narzędzie Gavdi eDeklaracje do generowania i wysyłki pracowniczych deklaracji podatkowych.
W ramach zapewnienia kompleksowego rozwiązania wprowadzono także zarządzanie czasem pracy, bazujące na Gavdi TM Box. To predefiniowany pakiet rozwiązań Gavdi oparty na wieloletnim doświadczeniu wdrożeniowym do obsługi procesów zarządzania czasem pracy i optymalizacji procesu planowania, ewidencji oraz analizy czasu pracy w odniesieniu do szczegółowych przepisów prawnych zawartych w Kodeksie Pracy oraz wynikających z wewnętrznych uregulowań klienta.
- Dział HR Geberita w Polsce borykał się z niejednolitymi systemami HR w stosunku do grupy. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które zintegruje te systemy i usprawni obsługę kadrowo-płacową oraz czasu pracy we wszystkich spółkach Grupy Geberit w Polsce - mówi Agnieszka Sarnowska-Szurgot, HR manager i HR business partner Grupy Geberit.


KOMENTARZE (1)