PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Handel w transformacji. "Pracownik w sklepie nie będzie już sprzedawcą"

- Pracownik w sklepie będzie doradcą klienta i ambasadorem produktu. Niezbędna stanie się zatem znajomość asortymentu i trendów. Ważna jest również otwartość, umiejętność szybkiego uczenia się i kompetencje cyfrowe - mówi Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC.

Handel w transformacji. "Pracownik w sklepie nie będzie już sprzedawcą"
Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • CCC było jedną z pierwszych spółek, które otrzymały dofinansowanie w ramach tarczy antykryzysowej (25 mln zł na utrzymanie miejsc prac).
  • Wsparcie finansowe pomogło firmie w zarządzaniu kryzysem, a także w podejmowaniu decyzji o losach naszych pracowników.
  • Spółce udało się uniknąć zwolnień grupowych, ale zredukowano zatrudnienie w administracji o około 10 proc. I wygaszano również kończące się umowy.

Jak obecna epidemia wpłynęła na CCC? Czy udało wam się uniknąć zwolnień?

Gabriela Kahl, dyrektor HR w CCC: - Czas pandemii to trudny i pełen wyzwań okres dla CCC. W pewnym momencie - decyzją administracyjną - zostaliśmy zmuszeni do zamknięcia wszystkich sklepów stacjonarnych. Musieliśmy w szybkim tempie zmierzyć się z sytuacją kryzysową - wzmocnić kondycję finansową spółki i jej fundamenty. W związku z tym zdecydowaliśmy się m.in. podjąć wiele działań optymalizujących koszty. Jednym z nich było zmniejszenie wymiaru etatów - na mocy tarczy antykryzysowej. Wysłaliśmy też część pracowników na postojowe.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ponadto zredukowaliśmy zatrudnienie w administracji o około 10 proc. Wygaszaliśmy również kończące się umowy – nie przedłużaliśmy ich w czasie pandemii. Działania te były konieczne i dzięki nim udało nam się przejść obronną ręką przez pierwsze miesiące koronawirusa i uniknąć zwolnień grupowych.

Tarcze antykryzysowe pomogły wam przetrwać kryzys?

- CCC było jedną z pierwszych spółek, które otrzymały dofinansowanie w ramach tarczy antykryzysowej. Wnioski złożyliśmy jako jedni z pierwszych, już pierwszego dnia programu – to pokazuje naszą świetną organizację i motywację do działania.

Nie ukrywam, że pomogło nam to uniknąć masowych zwolnień. Sytuacja nieustannie się zmieniała, nie wiedzieliśmy, co dokładnie przyniesie jutro. Świadomość, że otrzymaliśmy 25 mln zł na utrzymanie miejsc pracy, bardzo nam pomogła. Nie reagowaliśmy ad hoc i nie podejmowaliśmy działań w panice. Wsparcie finansowe pomogło nam zatem w zarządzaniu kryzysem, a także w podejmowaniu decyzji o losach naszych pracowników.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Handel w transformacji. "Pracownik w sklepie nie będzie już sprzedawcą"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jn 2020-10-30 13:42:56

    "doradca klienta" w sklepie z obuwiem. Łomatko...

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA