PARTNER PORTALU partner portalu

Forte otworzyło kolejne przedszkole dla dzieci pracowników

Fabryki Mebli „Forte” otworzyły właśnie w Suwałkach dwujęzyczne przedszkole firmowe. Okazuje się, że ułatwianie życia zatrudnionym rodzicom to jeden z bardziej popularnych benefitów w wielu branżach.

  • Autor:JRP
  • 3 wrz 2018 18:30
Forte otworzyło kolejne przedszkole dla dzieci pracowników
Dostęp do firmowego przedszkola blisko miejsca pracy jest jednym z najbardziej cenionych udogodnień (Fot. Kids&Co)
REKLAMA

- Łączenie pracy z życiem rodzinnym to duże wyzwanie, szczególnie dla pracowników mających małe dzieci. Przedszkole przyzakładowe jest komfortem, który rozwiązuje dylematy wielu rodziców. Mamy nadzieję, że „Żółty Słonik” stanie się miejscem lubianym i docenianym zarówno przez dzieci, jak i ich rodziców - powiedział prezes Fabryk Mebli „Forte” Maciej Formanowicz.

To już drugie przedszkole prowadzone przez Forte. Pierwsze działa w Ostrowi Mazowieckiej. W obu miejscowościach fabryki współpracują z firmą edukacyjną Kids&Co. Zajęcia prowadzone są w systemie polsko-angielskim. Program wykorzystuje metodę immersji językowej i zakłada „zanurzanie” dzieci w języku angielskim przez większość czasu, jaki spędzają w przedszkolu - podczas zajęć edukacyjnych, zabawy, posiłków, wycieczek, przedstawień oraz wszelkich innych wydarzeń.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Polsce od XIX w.

Problemy ze zdobyciem miejsc dla dzieci w przedszkolach lub żłobkach oraz wysokie koszty ich utrzymania w prywatnych placówkach sprawiają, że gwarantowany dostęp do firmowego przedszkola blisko miejsca pracy jest jednym z najbardziej cenionych udogodnień. Już w roku 1875 na terenie Osady Fabrycznej żyrardowskiej fabryki lnu utworzono prekursorski obiekt - Ochronkę z Babińcem, czyli przedszkole dla dzieci robotników mogące pomieścić 1200 dzieci z budynkiem mieszkalnym dla wychowawczyń. Dzisiaj oferty takich benefitów pojawiają się w branży produkcyjnej, farmaceutycznej, IT, SSC/BPO i w innych.

Oprócz bezpośredniej zachęty pomaga też ustawa z 1 stycznia 2016 roku, kiedy to przedsiębiorcy uzyskali możliwość zaliczania do kosztów podatkowych wydatków poniesionych na firmowe przedszkole, a także na żłobki i kluby dziecięce. Od dwóch lat limity są następujące - do 400 zł miesięcznie na objęcie dziecka pracownika opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna lub na uczęszczanie dziecka pracownika do żłobka lub klubu dziecięcego; lub do 200 zł miesięcznie na uczęszczanie dziecka pracownika do przedszkola.

- Uważam, że przedszkoli w najbliższych latach będzie zdecydowanie przybywać. Z naszych obserwacji wynika, że stają się one najbardziej pożądanym argumentem w negocjacjach deweloperów z potencjalnymi najemcami, a coraz bardziej świadomi tego faktu deweloperzy już na etapie projektowania nowych kompleksów biurowych umiejscawiają w nich takie placówki - mówi prezes Kids&Co Karina Trafna.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Forte otworzyło kolejne przedszkole dla dzieci pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.