PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Ford Motor wstrzymuje reklamy w mediach społecznościowych w USA

Amerykański koncern Ford Motor ogłosił, że wstrzyma reklamy na wszystkich platformach społecznościowych w USA na 30 dni, by wymusić na ich operatorach zaostrzenie walki z mową nienawiści. Firma rozważa podobne kroki także na innych rynkach.

  • Autor:PAP/AKC
  • 30 cze 2020 12:31
Ford Motor wstrzymuje reklamy w mediach społecznościowych w USA
fot.mat.pras.
REKLAMA

Reklamy Forda nie będą wyświetlane w mediach społecznościowych (a więc m.in. na Facebooku, YouTube ani Twitterze) przez kolejne 30 dni. Dotyczy to jak na razie wyłącznie amerykańskich internautów - odbiorcy w innych regionach nadal mogą natrafić na komunikaty opłacone przez spółkę.

Rzecznik koncernu z Dearborn dodał jednak, że spółka zastanowi się nad swoją dalszą obecnością na platformach internetowych i rozważa ewentualne wycofanie nakładów na reklamy w tych kanałach również poza Stanami Zjednoczonymi. Zgodnie z oświadczeniem przytaczanym przez agencję Reutera, Ford wezwał do "eradykacji" mowy nienawiści, przemocy i dyskryminacji na tle rasowym.

Decydując się na wycofanie reklam z platform umożliwiających udostępnianie treści przez użytkowników, drugi co do wielkości amerykański producent samochodów dołączył do rosnącego grona przedsiębiorstw decydujących się na bojkot mediów społecznościowych w ramach protestu przeciwko szerzeniu dezinformacji, dyskryminacji i mowie nienawiści.

Wcześniej reklamy z Facebooka wycofały także takie spółki, jak Verizon, Patagonia i The North Face. To część kampanii społecznej Stop Hate for Profit zapoczątkowanej w USA przez organizacje obywatelskie po śmierci Afroamerykanina George'a Floyda.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Ford Motor wstrzymuje reklamy w mediach społecznościowych w USA

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.