Pracownicy wyposażani są w środki ochronne. Taksówkarze czy kurierzy już dostali maski i żele dezynfekujące. Biznes przygotowuje plany kryzysowe – podaje w czwartek (27 lutego) "Rzeczpospolita".

Jak podaje "Rz", Poczta Polska zakupiła tysiąc masek, m.in. dla swoich pracowników na lotnisku Pyrzowice. - Wiele firm zwróciło się do pracowników, którzy ostatnio podróżowali do zagrożonych rejonów, jak Chiny i Włochy, by skorzystali z możliwości pracy zdalnej - czytamy.
Rzeczniczka firmy kurierskiej DPD Polska Małgorzata Maj wyjaśnia, że wytyczne dotyczące kwarantanny zostały przekazane agencjom pracy tymczasowej, z którymi DPD współpracuje. - Firmy z tej branży szykują plany kryzysowe. DHL wskazuje, że jeśli zajdzie potrzeba wyłączenia któregoś z terminali lub jakiejś sortowni w naszym kraju, ma procedury awaryjne, które pozwolą dalej sprawnie świadczyć usługi. Również Poczta Polska jest gotowa na zagrożenia - czytamy dalej.
Jak informuje gazeta, do epidemii przygotowuje się także branża przewozowa - np. kierowcy iTaxi obsługujący warszawskie lotnisko otrzymali maski antywirusowe i żele dezynfekujące - oraz zarządy biurowców, jak Colliers International. - Wprowadziliśmy wytyczne dla serwisów sprzątających, obejmujące m.in. zastosowanie mydeł do rąk o właściwościach antybakteryjnych oraz płynów antyseptycznych, zwiększenie częstotliwości dezynfekcji klamek w drzwiach i wszelkich uchwytów - wylicza przedstawicielka firmy Agnieszka Krzekotowska.
Czytaj też: L4 i rekompensata z ZUS przy podejrzeniu koronawirusa
"Rz" cytuje eksperta ds. prawa pracy Pracodawców RP Katarzynę Siemienkiewicz, która oczekuje od pracodawców aktywnych działań. - Ci nie są bezbronni wobec chorób zakaźnych. Prawo wręcz nakłada na nich obowiązek zadbania o zdrowie pracowników. W przypadku odmowy pracodawca może nie dopuścić takiego pracownika do pracy - zaznacza i dodaje, że firmy mogą zachęcać, by w razie podejrzenia choroby udali się do lekarza.
- Eksperci sugerują również, by korporacje ograniczały w miarę możliwości pracę w biurach typu open space, kierując do pracy w domu. Zgodnie z prawem pracownik musi się jednak na to zgodzić. Najbardziej cierpią obecnie firmy z branży turystycznej i motoryzacyjnej, ale efekt koronawirusa rozlewa się na kolejne branże. Stąd potężne w ostatnich dniach spadki na światowych giełdach - podaje "Rz".


Słowa kluczowe
- koronawirus
- Poczta Polska
- DPD
- DHL
- iTaxi
- Katarzyna Siemienkiewicz
- Agnieszka Krzekotowska
- Colliers International
- Pracodawcy RP
KOMENTARZE (0)