PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy swoje, a pracownicy swoje. Ten temat jest kością niezgody

Podczas kiedy ok. 60 proc. pracowników deklaruje chęć utrzymania pracy zdalnej, menedżerowie naciskają na szybki powrót pracowników do biur, tłumacząc to spadkiem efektywności. Czy dojdą do porozumienia?

  • Autor: jk
  • 27 sie 2021 20:00
Firmy swoje, a pracownicy swoje. Ten temat jest kością niezgody
Częściowa obecność w biurze pozytywnie wpływa również na poziom zaangażowania pracowników (Fot. Unsplash/Dylan Gillis)
REKLAMA
  • Z badań Kincentric, firmy zajmującej się analizą zaangażowania pracowników, wynika, że ok. 60 proc. menedżerów oczekuje powrotu do modelu pracy z biura (choć też raczej przez 3-4 dni w tygodniu).
  • Z drugiej strony ok. 60 proc. pracowników deklaruje chęć utrzymania pracy zdalnej i najchętniej wróciłaby do biura na 1-2 dni w tygodniu.
  • Szczególnie, że pracownicy lepiej oceniają efektywność procesów w organizacjach po pandemii, a także własną efektywność.

Najnowsze badanie opinii pracowników (koniec półrocza 2021) opracowane przez Kincentric pokazuje, że pracownicy polskich firm coraz lepiej postrzegają efektywność procesów w organizacjach, pozytywnie ocenia ją 44 proc. ankietowanych. Jest to o tyle ciekawe, ponieważ jeszcze przed pandemią (por. badania Kincentric z 2019 r.) tylko 38 proc. pracowników uważało, że organizacja pracy pozwala im efektywnie pracować.

- Dokładniejsza analiza przypadków polskich firm pokazuje nam, że model mieszany pracy jest dla pracowników źródłem dobrych doświadczeń – tłumaczy Magdalena Strózik, senior consultant, Kincentric Poland. - Najlepszą percepcję efektywności procedur mają pracownicy pracujący w modelu hybrydowym. Co ciekawe, pracownicy pracujący wyłącznie z domu, słabiej oceniają ten aspekt - nawet poniżej średniej dla całej firmy - dodaje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Okazuje się, że już sam fakt wykonywania pracy zdalnie bądź częściowo zdalnie może powodować poprawę odbioru efektywności u pracowników. Częściowa obecność w biurze pozytywnie wpływa również na poziom zaangażowania pracowników. Badania Kincentric pokazują, że pracownicy pracujący wyłącznie z domu mają niższe zaangażowanie niż pracownicy mający okazję do regularnego realnego kontaktu z firmą.

Lepsza ocena własnej efektywności

Dane zebrane przez Kincentric potwierdzają, że pracownicy lepiej oceniają także własną efektywność pracy. Po pierwszym półroczu ponad połowa (51 proc.) lepiej ocenia osobistą efektywność pracy. Dla porównania, przed pandemią było to 48 proc. badanych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Firmy swoje, a pracownicy swoje. Ten temat jest kością niezgody

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Łukasz 2021-08-30 08:59:47

    Przy zarządzaniu firmą w formie zdalnej może być bardzo przydatny system CRM. Dzięki odpowiedniej personalizacji tego systemu, właściciele nie powinni martwić się o nieefektywną pracę swoich pracowników. Polecam sprawdzić CRM od Firmao, jest to jeden z najlepszych systemów na rynku.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.