Firmy rodzinne to już nie zakłady z końca ubiegłego wieku. Oto dobre przykłady

Firmy rodzinne, zachowując właściwe im specyficzne cechy, stają się coraz bardziej dojrzałe i profesjonalne w swoim działaniu. Są gotowe na zmiany w otoczeniu rynkowym, elastycznie reagują na potrzeby klientów, śmiało wychodzą na zagraniczne rynki. Jak to robią?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy rodzinne to już nie zakłady z końca ubiegłego wieku. Oto dobre przykłady

  • Do największych wartości firm rodzinnych, zdaniem Bożeny Datczuk, współwłaścicielki Tobo Datczuk, należą zaufanie i lojalność.  Wyzwaniem jest przenikanie się życia prywatnego i zawodowego.
  • Prowadzone z sukcesem firmy rodzinne wraz z upływem czasu krzepną. SaMasz skończy niedługo 35 lat, nadal rośnie w tempie około 10 proc. rocznie.
  • Firmy rodzinne powstawały często w warunkach całkowicie innych niż obecne. Zdaniem Anny Zadykowicz, wiceprezes Jazona, zmiana otoczenia też może być zagrożeniem i stąd ważna jest „świeża krew".
  • Firmy rodzinne nie są bynajmniej skoncentrowane wyłącznie na rynku krajowym.


Firmy rodzinne, zachowując właściwe im specyficzne cechy, stają się coraz bardziej dojrzałe i profesjonalne w swoim działaniu. Niektóre mogą już poszczycić się historiami liczącymi po kilka dekad.

Czytaj także: Chaos na świecie uderza także w Polskę Wschodnią

Bożena Datczuk, współwłaścicielka, Tobo Datczuk (fot. PTWP) Bożena Datczuk, współwłaścicielka, Tobo Datczuk (fot. PTWP)

- Firmy rodzinne to ogromna wartość. Zadają one kłam twierdzeniu, że z rodziną dobrze się wygląda tylko na zdjęciu. Mówię to na podstawie swojego 20-letniego doświadczenia. Dla mnie fundamentalnymi wartościami w firmach rodzinnych są zaufanie, lojalność i pewność, że dążymy do wspólnego celu. Z tych wartości wynikają inne, bo trzeba powiedzieć, że w firmach rodzinnych przenikają się trzy wartości – firma, wartości rodzinne i własność – mówi Bożena Datczuk, współwłaścicielka firmy Tobo Datczuk, producenta mebli działającego od 1998 roku.

Czytaj również: Polska Wschodnia nadrabia zaległości w rozwoju infrastruktury logistycznej

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.