Firmy rodzinne - lubiane, cenione i rentowne

Tegoroczna, piąta już edycja raportu Polacy o firmach rodzinnych ma tytuł "Biznes nie tylko dla pieniędzy" i wynika z niego, iż Polacy coraz bardziej cenią przyjazną atmosferę w pracy, nie zaś warunki finansowe.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy rodzinne - lubiane, cenione i rentowne

  • Jak wynika z raportu "Biznes nie tylko dla pieniędzy", chętni do założenia firmy rodzinnej nie motywują tego chęcią zarobienia pieniędzy.
  • Osoby, które deklarują chęć założenia własnej firmy rodzinnej znacznie rzadziej są motywowane do zmiany pracy wyższymi zarobkami (35,1 proc.) niż ci, którzy myślą o samodzielnym założeniu firmy (54,3 proc.).
  • Wnioskiem z raportu jest także informacja, że znak Drzewko Firma Rodzinna, który promuje Fundacja Firmy Rodzinne oraz oznaczone tym symbolem przedsiębiorstwa prowadzone rodzinnie rozpoznaje już 61 proc. Polaków.

– Od pięciu lat z pogłębioną ciekawością przyglądamy się nastrojom społecznym związanym z rodzinną przedsiębiorczością, dokonując nowych odkryć, a także porównując stan teraźniejszy z przeszłością. Nieustannie staramy się w ten sposób zrozumieć na czym polegają tradycja, uczciwość i odpowiedzialność na pokolenia, które definiują rodzinną przedsiębiorczość – mówi Katarzyna Gierczak-Grupińska, prezes zarządu Fundacji Firmy Rodzinne. – Z tegorocznego opracowania wynika, że powoli rezygnujemy z nieustannego pędu po pieniądze i dostrzegamy różne rzeczy poza materią – to dla mnie najważniejszy wniosek z tego raportu. Że szukamy w pracy czegoś więcej niż tylko zarobku. Może to zbliży pracowników do rodzinnych przedsiębiorców, którzy zakładają firmy nie tylko dla pieniędzy, ale przede wszystkim z przekonania, że marzenia się spełniają – dodaje. 

Zakładający firmy rodzinne nie robią tego tylko dla pieniędzy

Z raportu wynika, iż chętni do założenia firmy rodzinnej nie motywują tego chęcią zarobienia pieniędzy. Osoby, które deklarują chęć założenia własnej firmy rodzinnej znacznie rzadziej są motywowane do zmiany pracy wyższymi zarobkami (35,1 proc.) niż ci, którzy myślą o samodzielnym założeniu firmy (54,3 proc.). A zatem różnica to aż 19,2 pkt. procentowego. 

Takie podejście łączy właścicieli, także tych potencjalnych, rodzinnego przedsiębiorstwa, jak i osoby, które chciałyby w takim miejscu pracować. Pozytywne nastawienie do firm rodzinnych rośnie z roku na rok. W 2017 roku osób, które wiązały swoją przyszłość zawodową z biznesem rodzinnym było 24 proc., obecnie jest to 28 proc. badanych. 

Drzewko zna już prawie 2/3 Polaków

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.