PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy nie są przygotowane na walkę o młode talenty na rynku pracy

Wśród pracowników niezadowolonych ze swojej pracy, aż 60 proc. wskazuje na brak możliwości realizowania zawodowych ambicji, a ponad 37 proc. uważa, że ich pracodawca nie zapewnia im możliwości rozwoju.

  • Autor:jk
  • 13 paź 2015 10:59
Firmy nie są przygotowane na walkę o młode talenty na rynku pracy
Prawie 40 proc. młodych zauważa, że stanowiska na wysokich szczeblach są zablokowane przez obecnych menedżerów i dlatego nie mają szans na wspinanie się po drabinie kariery, a co trzeci pracownik twierdzi, że w jego miejscu pracy brakuje procesu doszkalania pracowników, Fot. pixabay
REKLAMA

Główną przyczyną niezadowolenia Polaków z pracy nie są niskie zarobki, czy konieczność pracy po godzinach. Wśród osób negatywnie oceniających swoje miejsca zatrudnienia w Polsce, aż 60 proc. wskazuje brak możliwości realizacji ambicji zawodowych - wynika z najnowszego raportu „Postawy Polaków wobec rynku pracy” przygotowanego przez Work Service.

Dodatkowo ponad 37 proc. badanych pracowników uważa, że pracodawca nie zapewnia im rozwoju oraz jasnej ścieżki kariery. Zamknięte drzwi do rozwijania kariery mają w swoim miejscu pracy najczęściej osoby zarabiające najmniej – 56 proc. osób o dochodach poniżej 2 tys. netto miesięcznie i tylko 10 proc. zarabiających ponad 4 tys. zł.
 
- Odzwierciedleniem braku pomysłu na zarządzanie różnorodnością w polskich przedsiębiorstwach jest niezadowolenie z wykonywanej pracy wśród młodych pracowników, dopiero rozpoczynających karierę zawodową. Nie widzą oni dla siebie perspektyw rozwoju i potencjału do awansów, co pokazuje jak silnie mamy zabetonowany dziś rynek pracy – mówi Tomasz Hanczarek, prezes Work Service.

- Nieznajomość oczekiwań młodego pokolenia przekłada się na nieumiejętne motywowanie pracowników z generacji Y. Pracodawcy powinni jak najszybciej odrobić tę lekcję i dostosować politykę HR w swoich firmach tak, aby budując zespoły różnorodne, każdy pracownik, bez względu na wiek miał indywidualną ścieżkę rozwoju i system motywacyjny dostosowany do swoich oczekiwań – dodaje Tomasz Hanczarek.

Co trzeci pracownik bez perspektyw rozwojowych
 
W raporcie „Postawy Polaków wobec rynku pracy”, przygotowanym przez Work Service, ponad 1/3 pracowników (37 proc.) negatywnie ocenia szanse na rozwój w swoim zakładzie pracy. W tym gronie, niemal co drugi pracownik wskazuje, że w jego firmie nie ma jasnych kryteriów awansu. 

Prawie 40 proc. zauważa, że stanowiska na wysokich szczeblach są zablokowane przez obecnych menedżerów i dlatego nie mają szans na wspinanie się po drabinie kariery, a co trzeci pracownik twierdzi, że w jego miejscu pracy brakuje procesu doszkalania pracowników.


 
Jak podkreśla Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service, w dobie rynku pracownika jasne kryteria awansów i możliwości rozwoju staną się jednym z głównych elementów przyciągania najlepszych kandydatów. Szczególnie, że na rynek pracy wchodzi nowe pokolenie.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy nie są przygotowane na walkę o młode talenty na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.