-
- •Opublikowano: 20 cze 2017 8:04
Kobietom na kierowniczych stanowiskach trudniej zdobyć serca podwładnych. - Szczególnie trudną sytuację mają panie zarządzające męskimi zespołami, gdyż jak widać w Polsce nadal trudno o zaufanie do szefa kobiety – komentuje Iwona Kubicz z Procontent Communication.

• Większość badanych Polaków woli za szefa mieć mężczyznę niż kobietę.
• Zaledwie 16 proc. Polaków uważa, że to kobiety są lepszymi szefami niż mężczyźni.
• Większą otwartość na kobiety szefów wykazują młodsi pracownicy.
• Nadal warto pracować nad wizerunkiem kobiet jako liderów i szefów.
• Firmy, które mają w swoich szeregach szefów kobiety powinny podkreślać ich dokonania oraz walczyć ze zjawiskiem tzw. "szklanego sufitu".
Co czwarty respondent woli mieć szefa mężczyznę, a nie kobietę. Tylko 16 proc. Polaków uważa, że to kobiety są lepszymi szefami niż mężczyźni. Wśród mężczyzn jeszcze mniej badanych wskazuje na kobietę jako dobrego przełożonego, bo tylko 12 proc.– pokazały wyniki raportu pt. „Czy Polak ufa swojemu pracodawcy?”, ogłoszonego przez agencję Procontent Communication.
- W Polsce, większą otwartość na kobiety szefów wykazują młodsi pracownicy, przed 35. rokiem życia. Z wiekiem, coraz częściej, swoje głosy oddajemy na przełożonych mężczyzn – mówi Małgorzata Twardochleb, Procontent Communication.
Najmniejszym zaufaniem darzą kobiety jako szefów osoby dojrzałe, które swoją aktywność zawodową zaczynały ponad dekadę temu. Na panie jako dobrych przełożonych zagłosowało najmniej osób z przedziału wiekowego 35-49 lat. W tej grupie tylko niecałe 12 proc. badanych uważa, że lepszym szefem jest kobieta niż mężczyzna. Podczas, gdy u osób młodych w wieku 25-34 lata na kobietę szefa postawiło ponad 18 proc. Polaków.
Czytaj też: Jakim szefem jest kobieta?
- Badanie to pokazuje jasno, że nadal warto pracować nad wizerunkiem kobiet jako liderów i szefów. Firmy, które mają w swoich szeregach szefów kobiety powinny podkreślać ich dokonania oraz walczyć ze zjawiskiem tzw. „szklanego sufitu”, który nadal w Polsce częściej dotyka panie niż panów – podkreśla Iwona Kubicz z Procontent Communication.

KOMENTARZE (0)