PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy eventowe w złej kondycji. Coraz więcej spotkań online

Prawie połowa firm eventowych znajduje się w złej kondycji finansowej. Od stycznia do kwietnia br. swoją działalność zawiesiło 85 firm - wynika z raportu ClickMeeting. Mimo luzowania obostrzeń, popularność eventów online rośnie - dodano.

  • Autor: PAP/AT
  • 9 sie 2021 13:01
Firmy eventowe w złej kondycji. Coraz więcej spotkań online
Mimo poluzowania pandemicznych obostrzeń branża eventowa nie rezygnuje z działalności online (fot. freepik.com)
REKLAMA
  • Od stycznia do kwietnia 2021 r. Polacy zawiesili działalność 85 firm eventowych. W 2020 r. zawieszono 292 firmy, co w porównaniu do roku 2019 stanowi wzrost o ponad 82 proc.
  • Tymczasem tempo powstawania nowych firm "mocno wyhamowało" - w ciągu całego 2020 r. rynek ten urósł o 7,8 proc. Oznacza to spadek w porównaniu z poprzednimi latami - od 2015 do 2019 r. liczba ta wahała się między 10 a 17 proc. rocznie.
  • Blisko połowa działających firm eventowych znajduje się w złej kondycji finansowej, z czego 20 proc. w bardzo złej. Mimo poluzowania pandemicznych obostrzeń branża eventowa nie rezygnuje z działalności online.

ClickMeeting powołuje się na dane wywiadowni gospodarczej Dun&Brandstreet, według której w Polsce działa nieco ponad 4,9 tys. firm eventowych, a branża ta jest warta 3 mld zł i odpowiada za 1,5 proc. polskiego PKB. Do tej liczby należy jeszcze dodać blisko 34 tys. firm traktujących organizację spotkań i eventów jako działalność wspomagającą ich główną aktywność.

Według ClickMeeting, od stycznia do kwietnia 2021 r. Polacy zawiesili działalność 85 firm eventowych. W 2020 r. zawieszono 292 firmy, co w porównaniu do roku 2019 stanowi wzrost o ponad 82 proc.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tymczasem tempo powstawania nowych firm - jak podano - "mocno wyhamowało" - w ciągu całego 2020 r. rynek ten urósł o 7,8 proc. Oznacza to spadek w porównaniu z poprzednimi latami - od 2015 do 2019 r. liczba ta wahała się między 10 a 17 proc. rocznie.

"Dodatkowo blisko połowa działających firm eventowych znajduje się w złej kondycji finansowej, z czego 20 proc. w bardzo złej" - przekazano.

Jak zauważono, mimo poluzowania pandemicznych obostrzeń branża eventowa nie rezygnuje z działalności online. Liczba wydarzeń online organizowanych w Polsce za pośrednictwem polskiej platformy do spotkań i webinarów ClickMeeting w 2020 r. wzrosła o 963 proc. Na popularności zyskały płatne webinary - rekordzista zarobił jednorazowo 57 tys. zł.

"W 2021 r. w Polsce za pośrednictwem ClickMeeting odbyło się jak na razie 10,4 tys. wydarzeń dla ponad 100 uczestników, w tym 116 dla ponad 1000. To blisko 50 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rekordowe spotkanie zgromadziło ponad 9 tys. osób" - podano.

Według dyrektor zarządzającej ClickMeeting Dominiki Paciorkowskiej, przyszłością branży eventowej, niezależnie od sytuacji pandemicznej, jest organizacja wydarzeń hybrydowych, dostępnych jednocześnie stacjonarnie i za pośrednictwem internetu.

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku; dostarcza rozwiązania webinarowe; udostępnia aplikację na całym świecie w siedmiu wersjach językowych.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy eventowe w złej kondycji. Coraz więcej spotkań online

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.