PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy dbają o pracowników. Ale nie tak, jak powinny

  • jk
  • 26 lip 2022 13:55

Według danych z raportu Economist Impact, który został opracowany na zlecenie Iron Mountain, dla 39 proc. firm kluczowym obszarem do zagospodarowania jest dziś troska o dobrostan i bezpieczeństwo pracowników. Okazuje się jednak, że pracodawcy niejednokrotnie źle adresują oczekiwania pracowników, koncentrując się na aspektach, które nie odgrywają w oczach pracowników najważniejszej roli.

Firmy dbają o pracowników. Ale nie tak, jak powinny
Działania na rzecz dobrostanu personelu zyskały na popularności w ciągu ostatnich lat (Fot. Redd/Unsplash)
REKLAMA
  • Dbanie o zadowolenie i bezpieczeństwo pracowników to priorytet dla blisko 39 proc. organizacji. Na liście priorytetów znajdują się również cyfrowa transformacja (33 proc.) oraz opracowanie strategii pracy hybrydowej lub zdalnej (32 proc.)
  • Problem w tym, że że pracodawcy niejednokrotnie źle adresują oczekiwania pracowników i skupiają się na aspektach, które mają dla zatrudnionych mniejsze znaczenie.
  • Pracownicy oczekują przede wszystkim pracy hybrydowej. Redefinicji wymaga również rola biura. W opinii personelu ma przede wszystkim wspierać socjalizację, inspirować oraz umożliwiać zachowanie worklife balance.

Troska o dobrostan pracowników dopiero po pandemii została uznany za najwyższy priorytet, choć już przed dwoma laty biznes miał dużą świadomość jego znaczenia dla optymalnego funkcjonowania i rozwoju organizacji. Wówczas działania na rzecz poprawy samopoczucia zespołu podejmowało aktywnie 35 proc. przedsiębiorstw.

Okazuje się jednak, że pracodawcy niejednokrotnie źle adresują oczekiwania pracowników, koncentrując się na aspektach, które nie odgrywają w oczach pracowników najważniejszej roli.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

czytaj też: Groźne zjawisko wśród pracowników. Robi się niebezpiecznie

- Analiza, którą jako Iron Mountain zrealizowaliśmy we współpracy z Economist Impact, wskazuje, że na agendzie biznesu jest dziś przede wszystkim dbanie o zadowolenie i bezpieczeństwo pracowników. Taką deklarację składa blisko 39 proc. organizacji. Na liście priorytetów znajdują się również cyfrowa transformacja (33 proc.) oraz opracowanie strategii pracy hybrydowej lub zdalnej (32 proc.), a wspomniane obszary są silnie skorelowane z aktualnymi oczekiwaniami pracowników. Poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych możemy zatem nie tylko zwiększyć efektywność biznesową, ale także kształtować dobre samopoczucie członków zespołu - komentuje Marcin Drzewiecki, prezes Iron Mountain Polska.

Forma i miejsce pracy

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy dbają o pracowników. Ale nie tak, jak powinny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA