PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmowe spotkania świąteczne: Wigilijka tak, firmowe jajeczko nie

Do pracowników w Polsce zdecydowanie chętniej przychodzi Mikołaj niż zajączek. Pracodawcy też – choć Wielkanoc w Kościele katolickim jest ważniejsza od świąt Bożego Narodzenia – o wiele chętniej organizują wigilijki firmowe, aniżeli „firmowe jajeczko”.

Firmowe spotkania świąteczne: Wigilijka tak, firmowe jajeczko nie
Według szacunków Sodexo, w tym roku przy okazji Wielkanocy prezenty od pracodawców otrzyma 8 mln aktywnych zawodowo Polaków. (fot. pixabay)
REKLAMA

– W dziejach przeszło dwunastu lat naszej działalności nie mieliśmy żadnego zapytania dotyczącego „firmowego jajeczka” – mówi Bartosz Sąsiadek z firmy Adventure Extreme, która organizowała już imprezy m.in. dla takich firm jak: Coca Cola, Red Bull, Leroy Merlin czy British American Tobacco Polska. – W przeciwieństwie do świąt Bożego Narodzenia, święta Wielkanocne nie są specjalnie celebrowane u naszych klientów – dodaje.

Również Kamil Bieryło z firmy Imperium Group, która zajmuje się organizacją eventów dla firm, w tym spotkań świątecznych, nie przypomina sobie, aby kiedykolwiek dostał zapytanie o organizację firmowego jajeczka. – Wigilijki firmowe cieszą się dużym zainteresowaniem, ale nie zdarzyło nam się jeszcze organizować świątecznego spotkania przy okazji Wielkanocy – mówi. – Być może takie spotkania mają miejsca w firmach, ale odbywają się w kameralnym gronie. Może w formie symbolicznego śniadania albo lunchu? – zastanawia się.

Może to i lepiej, że pracownicy integrują się ze sobą przy okazji świąt tylko raz, a nie dwa razy do roku? Jak wynika z badania przeprowadzonego dwa lata temu przez InfoPraca, Polacy niespecjalnie przepadają za firmowymi spotkaniami świątecznymi. Blisko 44 proc. spośród 572 badanych przyznało, że traktuje takie spotkanie jako przykry obowiązek, który trzeba wypełnić, aby nie narazić się szefowi. Z kolei 32 proc. respondentów przyznało, że wolałoby, aby firma zamiast wydawać pieniądze na takie uroczystości, dała pracownikom świąteczne premie.

Zajączek też przyjdzie

Jak wynika z badania „Drogowskaz Motywacyjny 2016” Sodexo Benefits and Reward Services, w święta Bożego Narodzenia pracodawcy również zdecydowanie chętniej obdarują swoich pracowników prezentami (90 proc.), aniżeli przy okazji świąt wielkanocnych (51 proc.).

Według szacunków Sodexo, w tym roku zajączek przyjdzie do 8 milionów aktywnych zawodowo Polaków. Co im przyniesie? Zdecydowana większość, bo aż 74 proc. firm najchętniej wręcza swoim pracownikom podarunki, a także wybiera świadczenia wpływające na ich samopoczucie (53 proc.).

Firmy wybierają również rozwiązania, które z jednej strony będą uniwersalne, a z drugiej trafią w indywidualne gusta pracowników. – Najczęściej są to karty i kupony podarunkowe, które stały się symbolami świątecznych prezentów, bo wybór finalnego podarunku pozostawiają samym zatrudnionym, dzięki czemu firma zyskuje gwarancję zadowolenia pracowników i pewność, że pieniądze zostały skutecznie zainwestowane – wyjaśnia Magdalena Słomczewska-Klimiuk, kierownik ds. motywacji pracowników w Sodexo.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Firmowe spotkania świąteczne: Wigilijka tak, firmowe jajeczko nie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kaleproz 2019-04-20 18:35:18

    Dzielenie się jajeczkiem jest szalenie istotne. Dlatego wydaje mi się, że warto taką tradycję w zespole kultywować, nawet jeśli to by miało być zamówienie cateringu. My tak 2 razy zrobiliśmy (firma Catering Arts zrobiła nam wspaniałe uczty!!!) i wszyscy i tak byli zadowoleni.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.