PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Filipiak i Siilasmaa: Rząd nie powinien dokładać do start-upów

• Rząd chce przeznaczyć ok. 3 mld zł na rozwój start-upów.
• Zdaniem Janusza Filipiaka, właściciela Comarchu te pieniądze mogłyby być skuteczniej wykorzystane przez małe firmy, które dzięki tym środkom mogłyby łatwiej rozwinąć się w średnie i duże przedsiębiorstwa.
• Podobnego zdania jest fiński miliarder Risto Siilasmaa. Jego zdaniem lepszym rozwiązaniem byłyby obniżki podatków dla aniołów biznesu.

Filipiak i Siilasmaa: Rząd nie powinien dokładać do start-upów
Janusz Filipiak, szef firmy Comarch oraz i Risto Siilasmaa, szef rady nadzorczej Nokii uważają, że państwo nie powinno wspierać finansowo start-upów. (fot.comarch.pl/nokia.com)
REKLAMA

Jeden z najbogatszych Polaków krytycznie ocenia rządowy pomysł Start in Poland. - Jestem bardzo sceptyczny jeśli chodzi o startupy - mówi w rozmowie z money.pl Janusz Filipiak, prezes Comarch. - Powinniśmy wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa. Biznesmenów, którzy włożyli mnóstwo ciężkiej pracy w rozkręcenie firm, już coś zrobili, mają wyniki i pokazali, że potrafią - przekonuje.

Rząd chce przeznaczyć ok. 3 mld zł na rozwój rozpoczynających działalność firm innowacyjnych. Zdaniem właściciela Comarchu te pieniądze mogłyby być skuteczniej wykorzystane przez małe firmy, które dzięki tym środkom mogłyby łatwiej rozwinąć się w średnie i duże przedsiębiorstwa.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Startup to często młody człowiek, który ma marzenia. To jest oczywiście bardzo szlachetne, ale wszystko opiera się na kartce papieru i pomyśle, a tak naprawdę ciężka praca jeszcze przed nim - przekonuje w money.pl Filipiak.

Jak zapewnia, nigdy tego, co Comarch robił nawet na samym początku, nie można by było przyrównać do start-upu. - Budowaliśmy firmę na zleceniach i ciężkiej pracy. Zresztą u źródła sukcesu wielu małych i średnich podmiotów jest usługa lub produkt, a nie jakieś pieniądze, które na dzień dobry dostajemy, żeby wytworzyć coś, co nie powstaje w bezpośredniej interakcji z klientem - mówi Filipiak.

Czytaj też: W Polsce będzie największa platforma wsparcia start-upów

Prezes Comarch uważa, że trzeba w podejściu do innowacji wprowadzić znaczące zmiany. W jego ocenie zbyt dużo środków przeznacza się teraz bezpośrednio na uczelnie, które nie są w stanie komercjalizować swoich projektów. - To z definicji nie jest ich misja. Dużo więcej środków powinno zatem iść do przemysłu i do firm średnich i dużych. Te pieniądze i teraz tam trafiają, ale nie są właściwie wykorzystywane, bo wnioski oceniają profesorowie, którzy się na tym nie znają - konkluduje profesor Filipiak.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Filipiak i Siilasmaa: Rząd nie powinien dokładać do start-upów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Bobo 2016-06-20 15:25:28

    Startup to nie dziesiąta pralnia w centrum handlowym ani piąta firma robiąca oprogramowanie na zamówienie, a właśnie takie firmy dostawały dotychczas dofinansowania bo ich pomysł to kopia czegoś co już istnieje więc współczynnik realizowalności był wysoki. Trudno żeby comarch działał jak startup skoro wszystko co robi to pochodna tego co kilkanaście lat wcześniej wymyślano na zachodzie. Startup to innowacyjny pomysł i wiedza zazwyczaj z dziedziny nowoczesnych technologii. Jeżeli młody uzdolniony człowiek nie zdobędzie wsparcia finansowego na tworzenie czegoś nowego to by zgromadzić kapitał idzie pracować do korporacji bo te chętnie uzdolnionych ludzi rekrutują. Najczęściej wtedy zostaje już w tej korporacji, a innowacja jest przekazana w ręce marketingowca lub projekt menadżera, którzy są dobrzy w organizacji pracy lub biciu piany przed klientem ale o innowacjach czy technologii nie mają zielonego pojęcia.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.