PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Feedback kuleje w firmach. Menedżerom brakuje kompetencji i motywacji?

Bez udzielania informacji zwrotnej, bez komunikacji z pracownikami, przy wysokim poziomie rotacji – dzisiejsi szefowie będą mieć problem z zatrzymaniem osób, na których im zależy.

  • Autor: jk
  • 24 kwi 2019 16:24
Feedback kuleje w firmach. Menedżerom brakuje kompetencji i motywacji?
Niepokój powinna budzić też jakość feedbacku udzielanego przez pracodawców, który w większości przypadków ogranicza się do pochwały lub nagany. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Co trzeci Polak nie otrzymuje w pracy informacji zwrotnej - wynika z badania Randstad i Nais.
  • W jednej trzeciej polskich firm jest ona formalnością, nie ma wpływu na wykonywaną pracę.
  • Z kolei w co piątej firmie informacja zwrotna wręcz zniechęca do dalszej pracy.

Kolejne pokolenia, które wchodzą na rynek pracy zmieniają system wartości i zastane status quo. Nie chcą „chodzić do pracy”, chcą „spędzać czas w pracy”. Praca jest częścią ich życia, nie osobnym bytem. Prędzej wybiorą tę, w której mają dobrą atmosferę i elastyczne godziny pracy, niż tę z niedostępnym szefem.

- Najnowsze wyniki Monitora Rynku Pracy Randstad mówią, że 79 proc. Polaków jest zadowolonych ze swojej pracy, to rekord w naszym badaniu - mówi Mateusz Żydek z Randstad Polska.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jeśli spojrzeć szerzej to widać, że zadowolenie nie przekłada się na większe zaangażowanie czy dłuższe pracowanie w jednym miejscu. Potwierdzają to najnowsze badania Instytutu Gallupa, które nie napawają optymizmem. W części dotyczącej przyszłości pracy i wyzwań w tym obszarze badacze szacują, że tylko 15 proc. pracowników jest zaangażowanych w wykonywanie swojej pracy. Na dodatek 67 proc. podaje, że czasami lub często czuje się wypalonymi w miejscu pracy. Ponad połowa odchodzących z danego miejsca pracowników (52 proc.) przyznaje, że ich menedżer lub organizacja mogli zrobić coś, aby temu zapobiec. Jak mogli to zrobić?

Jednym ze sposobów jest umiejętne dawanie informacji zwrotnej, czyli feedbacku. Randstad wraz z Nais zadał pytania 1000-osobowej próbie Polaków o informację zwrotną. Co się okazało? Prawie 2/3 badanych pracowników deklaruje, że dostaje informację zwrotną na temat wykonywanych obowiązków (63 proc.).

Informacja zwrotna na temat wykonanej pracy najczęściej dotyczy także pracowników najmłodszych (68 proc.) i osób z wyższym wykształceniem (65 proc.). Otrzymywanie feedbacku deklarują głównie mistrzowie i brygadziści (76 proc.), specjaliści oraz kadra zarządzająca (70 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Feedback kuleje w firmach. Menedżerom brakuje kompetencji i motywacji?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.