PARTNER PORTALU partner portalu

Facebook odda użytkownikom aplikację do kontroli danych użytkownika

Facebook udostępnił funkcję, która ma pozwolić użytkownikom zwiększyć kontrolę nad danymi na ich temat, jakimi dysponuje serwis, i dowiedzieć się, z jakich zewnętrznych firm i aplikacji pochodzą. Usuwanie informacji nie jest jednak możliwe - informuje telewizja Sky News.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Facebook odda użytkownikom aplikację do kontroli danych użytkownika

Udostępnione przez Facebooka narzędzie pozwala sprawdzić użytkownikom, jakie aplikacje i firmy przesyłają zgromadzone na ich temat dane na serwery platformy społecznościowej. Dodatkowo osoby korzystające z Facebooka mogą odłączyć te informacje od swoich kont na portalu, używając przycisku "wyczyść historię". Wbrew temu, co sugeruje nazwa funkcji, dane te nie są jednak usuwane z serwisu.

Podczas konferencji dla dziennikarzy przedstawiciele Facebooka poinformowali, że celem wprowadzenia nowej funkcjonalności było stworzenie mechanizmu działającego w podobny sposób, jak czyszczenie zapisanych w historii przeglądarki stron internetowych. Po odłączeniu zewnętrznych aplikacji i firm od konta użytkownika na Facebooku mają one już nie gromadzić informacji na jego temat, jednakże - jak podkreślono - domyślnie zewnętrzne podmioty taką możliwością dysponują.

Dostęp do funkcji "czyszczenia historii" danych gromadzonych przez Facebooka na podstawie aktywności poza portalem można znaleźć w ustawieniach konta użytkownika. Obecnie z nowego narzędzia skorzystać mogą użytkownicy w Irlandii, Korei Południowej i Hiszpanii, ale koncern zapowiedział, że w ciągu nadchodzących miesięcy zostanie ono udostępnione również na innych rynkach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.