PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Epidemia to tylko jedno ze zdarzeń losowych. Oto co robić w takich sytuacjach

Trwający kryzys, walka z wirusem i chorobą Covid-19 to nie pierwsza, i prawdopodobnie nie ostatnia trudna sytuacja, z jaką zmierzyć się musi biznes. Choć skala tego wyzwania jest bardzo duża, to firmy muszą radzić sobie i z mniejszymi kryzysami. Nie rozpisują się o nich media światowe, a to błąd. W takich sytuacjach rosnący niepokój zatrudnionych przekłada się na zamieszanie w firmach oraz wzmożone środki przeznaczone na zwiększenie bezpieczeństwa pracy.

Epidemia to tylko jedno ze zdarzeń losowych. Oto co robić w takich sytuacjach
Dla pracodawców problematyczna jest organizacja pracy i zarządzanie wyjazdami służbowymi pracowników (fot. pixabay.com i Chad Davis/flickr.com/CC BY-SA 2.0)
REKLAMA
  • Sytuacja w przypadku trwającej epidemii jest trudna tym bardziej, że regulacje Kodeksu pracy nie dają odpowiedzi na wiele pytań pojawiających się w specyficznej sytuacji, jaką jest szybkie rozprzestrzenianie się niebezpiecznego wirusa.
  • Zdrowy rozsądek nakazuje nie delegować pracowników do miejsc, gdzie występuje zwiększone ryzyko zakażenia jakąkolwiek chorobą.
  • W wielu firmach podróże służbowe wpisane są w działania biznesowe. Oznacza to konieczność szybkiego znalezienia nowych rozwiązań. Sięga się więc po komunikację online i pracę zdalną.
  • Godna pochwały jest sytuacja, kiedy nawet nie czekając na decyzje władz pracodawcy ograniczają pracę w określonych miejscach, wprowadzają zasady regulujące pracę osób wracających z zagrożonych państw i regionów.

Już niemal cały świat walczy z koronawirusem. Z nowych danych zebranych i przeanalizowanych na zlecenie Rzetelnej Firmy wiemy, że blisko 39 proc. polskich małych i średnich firm dostrzega negatywne efekty wirusa w swojej działalność. Sytuacja dotyka praktycznie wszystkich branż, ale najbardziej odczuwają ją ci, których działalność opiera się na kontakcie bezpośrednim lub organizacji imprez masowych. Warto jednak pamiętać, że trwająca sytuacja nie zdarza się bardzo często. Ostatnim tej skali zagrożeniem była SARS w 2003 r. O wiele częściej mniej spektakularne wydarzenia uderzają w codzienne działania firm i przedsiębiorstw.

Obowiązujące przepisy nakładają na każdą firmę obowiązek chronienia zdrowia i życia pracowników, choćby poprzez zapewnienie im bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Jednocześnie Kodeks pracy nie reguluje specyficznych sytuacji, takich jak, trwająca właśnie epidemia, czy też zdarzenia losowe - nieprzewidziane warunki atmosferyczne, czy zdarzające się awarie energetyczne.

Czytaj też: Koronawirus: Ministerstwo rozważa zawieszenie zajęć na uczelniach

Dla pracodawców problematyczna pozostaje organizacja sposobu świadczenia pracy, zarządzanie wyjazdami służbowymi pracowników, zbieranie informacji o miejscach w których odpoczywają, ale też niepewność czy wręcz panika, w jaką wpada coraz więcej zatrudnionych.

Wyjazdy służbowe

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Epidemia to tylko jedno ze zdarzeń losowych. Oto co robić w takich sytuacjach

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.