PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Employee Advocacy - szansa czy wyzwanie dla firm?

Coraz większą popularnością cieszą się programy Employee Advocacy, które angażują pracowników w promocję marki. Firmy chętnie korzystają z dodatkowych możliwości promocji, zachęcając do tego swoje zespoły. Co dzięki takim działaniom osiągnąć? Czy czymś ryzykujemy?

  • Autor:RAF
  • 17 gru 2019 14:00
Employee Advocacy - szansa czy wyzwanie dla firm?
Employee Advocacy to szansa dla sektora B2B, aby dotrzeć bezpośrednio do decydentów (fot. pixabay)
REKLAMA
  • Programy angażujące pracowników w promocję marki to długofalowa strategia. 
  • Dobrze zaplanowany program Employee Advocacy zmierza do tego, aby uczynić media społecznościowe jednym z kanałów sprzedaży w organizacji.
  • Niektórzy szefowie obawiają się, że inwestycja w budowanie wizerunku eksperta pracownika może wiązać się z ryzykiem. Boją się, że zainwestują w pracownika, a ten podniesie swoją wartość na rynku i odejdzie.

Dziś bardziej ufamy rekomendacjom i ludziom, niż instytucjom. Tę tezę potwierdza m.in. wynik tegorocznej edycji Edelman Trust Barometer. Warto uwzględnić tę tendencję w planach marketingowo-sprzedażowych, wykorzystując do tego odpowiednie kanały. Jednym z rozwiązań są programy Employee Advocacy. Ciekawą alternatywą mogą okazać się również kampanie Video Marketingowe z udziałem pracowników oraz działania zorientowane na sprzedaż relacyjną.

60 proc. pracowników biorących udział w badaniu uważa, że programy ambasadorskie w mediach społecznościowych zwiększają zaangażowanie. Ponad połowa (52 proc.) przyznała, że stworzyłaby treści dla swoich pracodawców (np. posty w mediach społecznościowych czy wpisy na blogach), jeśli zostaliby o to poproszeni - wynika z badania na temat pracowników - ambasadorów, które przeprowadziła agencja Lewis Global Communications

Kiedy Employee Advocacy działa?

Jak informuje agencja SocialCube programy angażujące pracowników w promocję marki to długofalowa strategia. Jej podstawą jest budowanie wizerunku eksperta każdego ambasadora (osoby zaangażowanej w program). Kluczowym elementem powodzenia projektu są realne i regularne działania. Co to właściwie oznacza?

  • Regularne publikacje na profilach ambasadorów - budowanie eksperckości
  • Rozbudowa sieci kontaktów o grupę docelową - zwiększanie zasięgów
  • Networking online – wchodzenie w dyskusje i interakcje z innymi osobami
  • Znajdowanie osób kluczowych dla naszego biznesu – prospecting
  • Komunikacja bezpośrednia w wiadomościach prywatnych - działania sprzedażowe
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Employee Advocacy - szansa czy wyzwanie dla firm?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.