PARTNER PORTALU partner portalu

Empatyczne roboty – czy nowe narzędzie Wielkiego Brata?

Umiejętność łączenia wielu różnych technologii stała się w „erze cyfrowej” kluczem do rozwoju organizacji. To właśnie rzeczywistość cyfrowa, blockchain oraz technologie kognitywne, takie jak uczenie maszynowe czy boty, będą kształtowały biznes w ciągu najbliższej dekady.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Empatyczne roboty – czy nowe narzędzie Wielkiego Brata?

  • Na znaczeniu zyskała rola etyki w biznesie, a technologie cyfrowe pozwalają firmom na walkę o większe zaufanie.
  • Nabiera też tempa rozwój affective computing, czyli technologii rozpoznającej stan emocjonalny człowieka i kontekst sytuacji, w której się znajduje, a więc by można odpowiednio na to zareagować.
  • Wielkość globalnego rynku rozwiązań afektywnych wzrośnie z 22 mld dolarów w 2019 r. do 90 mld dolarów w 2024 r., osiągając roczny wzrost po 32,3 proc.

Jak przekonują autorzy raportu "Tech Trends 2020", opracowanego przez analityków firmy doradczej Deloitte, aby możliwe było optymalne wykorzystanie nowych technologii w biznesie, konieczna będzie bliska współpraca pomiędzy prezesami zarządów a szefami działów IT. Pozwoli ona firmie nie tylko zidentyfikować obecne trendy rynkowe, wypracować odpowiednią strategię działań, lecz też uzyskać pozycję lidera na tym niezwykle konkurencyjnym rynku.

Przenikanie kompetencji

Decyzje w sprawie inwestycji w IT coraz częściej należą do dyrektorów finansowych, podczas gdy architekci systemów informatycznych - zaczynają brać na siebie większą odpowiedzialność za wdrażanie poszczególnych usług. To także przykład tego, że współpraca obu działów jest konieczna do rozwoju technologicznego organizacji.

Nie dziwią zatem szacunki Deloitte, że już obecnie działy IT na wdrożenie nowych rozwiązań innowacyjnych wydają średnio 18 proc. swojego budżetu.

- Sztuczna inteligencja w sposób wykładniczy zacznie nie tylko rozpoznawać wzorce, ale również interpretować ich sens, co pozwoli firmom jeszcze efektywniej działać np. poprzez bardziej „kontekstową” obsługę klientów – mówi Sławomir Lubak, partner, lider obszaru strategii i integracji technologii oraz TMT w Deloitte. - Spodziewamy się też dalszego rozwoju technologii kwantowej, która zacznie znajdywać praktyczne zastosowania przy rozwiązywaniu, dziś wciąż zbyt skomplikowanych, zagadnień.

Zaufanie - nigdy nie było tak ważne

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.